عصر خودرو

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر:

عرضه محصولات در بورس کالا، رانت و واسطه گری را حذف کرد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت هلدینگ سرمایه گذاری غدیر با بیان اینکه بورس کالا، رانت را از بازار پتروشیمی برچیده است، گفت: تنها کانال عرضه محصولات پتروشیمی، باید بورس کالا باشد تا همه بتوانند از آمارهای معاملات این محصولات استراتژیک مطلع شوند و واسطه گری ها به حداقل برسد.

عرضه محصولات در بورس کالا، رانت و واسطه گری را حذف کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه درباره عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، افزود: بورس ها در تمام نقاط دنیا برای شفافیت، رقابت سالم و سهولت معاملات بنا شده اند.
    وی با بیان اینکه بورس کالای ایران نیز نماد بازار شفاف است و در راستای رسیدن به اقتصاد آزاد و رقابتی فعالیت می کند، اضافه کرد: اگر مشکلی در روند معاملات این بازار وجود دارد، باید از سوی مسوولان حمایت شود زیرا این بورس در کشور ما نوپا بوده و ظرفیت های حداکثری آن پس از اعتماد کامل مسوولان نمایان خواهد شد.
    مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر افزود: بورس کالا امروز علاوه بر معاملات نقدی، به سمت تامین مالی شرکت های پتروشیمی از طریق انتشار اوراق سلف موازی حرکت کرده است.
    وی ادامه داد: همچنین امکان انعقاد قراردادهای بلند مدت میان پتروشیمی ها با صنایع پایین دستی به عنوان مصرف کننده نیز فراهم شده که می تواند سبب افزایش تولید در صنعت پتروشیمی شود.
    سلیمانی گفت: عرضه محصولات پتروشیمی در بازارهای خارج از بورس کالا، سبب نبود شفافیت در قیمت فروش محصولات توسط تولیدکنندگان خواهد شد که در نهایت زمینه انحصار در خرید را به وجود می آورد.
    به گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر، هم اکنون بورس کالای ایران برای تامین مالی روش های خوبی ارایه داده و به تامین منابع برای تکمیل پروژه ها کمک کرده است.
    مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر که زیر مجموعه وزارت دفاع به شمار می رود، گفت: حامی عرضه محصولات پتروشیمی در بورس هستیم.
    در ماه های گذشته، بحث های گسترده ای درباره نحوه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا مطرح و حتی برخی نهادها خواستار رفع الزام فروش محصولات در بورس شده بودند.
    بخش پایین دستی صنعت پتروشیمی نیز با انتقاد از طرح فروش محصولات پتروشیمی از بورس، خواستار ماندگاری عرضه محصولات از طریق بورس کالا هستند.
    به نظر کارشناسان، امضای قراردادهای بلندمدت فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا، راهکاری مناسب به شمار می رود که افزون بر تامین منافع مصرف کنندگان بخش پایین دستی، حقوق تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی را نیز تامین می کند.
    بر این اساس، هفته گذشته، نخستین قرارداد بلند مدت فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا میان شرکت تندگویان با صنایع پایین دستی پتروشیمی به امضا رسید.

    برچسب ها