عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی:

۳۲۰۰ مگاوات نیروگاه فرسوده بازنشست می‌شوند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی با بیان اینکه طی گزارش‌های استخراج شده ۳۲۰۰ مگاوات نیروگاه در کشور که عمدتا گازی هستند بازنشست می‌شوند گفت: با بازنشست شدن نیروگاه‌های قدیمی، نیروگاه‌های جدید جایگزین این نیروگاه‌ها می‌شوند.

۳۲۰۰ مگاوات نیروگاه فرسوده بازنشست می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محسن طرزطلب  در پاسخ به این سوال که طبق گفته‌های وزیر نیرو مقرر شده تا نیروگاه‌های قدیمی و فرسوده بازنشست شوند آیا این نیروگاه‌ها شناسایی شده‌اند گفت: حدود 3200 مگاوات نیروگاه در کشور که عمدتا گازی هم هستند فرسوده هستند و راندمان پایینی دارند بنابراین باید بازنشسته شوند و باید نیروگاه جدید در همان مکان که دارای ساختمان و تاسیسات است جایگزین آن نیروگاه‌های قدیمی شود.

    طرزطلب در پاسخ به این سوال که آیا نیروگاه قدیمی در تهران داریم که باید بازنشست شود اظهار داشت: نیروگاه 1000 مگاواتی ری در اطراف تهران یکی از این نیروگاه‌ها است که باید در همان نقطه نیروگاه جدید احداث شود.

    وی گفت:برای افزایش ظرفیت سالانه تولید برق به میزان 5 هزار مگاوات در هر سال بالغ بر 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید نیاز است و طبق دستور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و در راستای اجرای آن نیاز است تا 17 هزار مگاوات نیروگاه جدید امسال آغاز شود که این امر تقریباً 10 میلیارد دلار هزینه دربرخواهد داشت.

    مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی ادامه داد:با توجه به شرایط کنونی کشور و کمبود نقدینگی، شرکت‌های داخلی توان تأمین سرمایه لازم برای احداث ظرفیت مورد نیاز را ندارند و چون هزینه‌های احداث نیروگاه بسیار سنگین است این رقم برای یک نیروگاه هزار مگاواتی در حدود 600 میلیون دلار معادل 2 هزار میلیارد تومان است.

    برچسب ها