عصر خودرو

مقایسه شماتیک سه ماهه ۹۴ و ۹۳ : صنعت املاک و انبوه سازی

عصر بازار: در بررسی های انجام شده از صورت های ۳ ماهه ارائه شده شرکت ها، سعی شده است عملکرد ۳ ماه اول سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ مقایسه شود.

مقایسه شماتیک سه ماهه ۹۴ و ۹۳ : صنعت املاک و انبوه سازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، بنابراین در گزارش ارائه شده شمای کلی مثبت یا منفی بازدهی 3 ماهه شرکت ها نسبت به 3 ماهه سال گذشته در نظر گرفته می شود.

    به عبارت دیگر شرکت ها در 3 ماهه امسال به لحاظ سود خالص بدست آمده، سود ناخالص، سود عملیاتی و هزینه مالی با 3 ماه سال گذشته مقایسه می شوند.
    به منظور مقایسه کلی سعی شده است که بازدهی این موارد در بازه های مختلف دسته بندی شوند. پیش فرض این دسته بندی تورم 15% می باشد. بنابراین بازدهی ها به 6 رده کلی دسته بندی می شوند. جدول زیر این دسته بندی ها و رنگ های در نظر گرفته شده برای هر کدام را نشان می دهد.

    به عنوان مثال رنگ سبز پررنگ نشان دهنده آن است که بر فرض سود خالص 3ماهه 94 نسبت به سود خالص 3 ماهه 93 بالاتر از 30% بیشتر بوده است. لازم به ذکر است که در بخش هزینه مالی به دلیل اینکه ماهیت هزینه دارد رنگ ها به طور متفاوت عمل می کنند. مثلا اگر هزینه مالی یک شرکت در 3 ماهه 94 نسبت به 93 به اندازه 30% بیشتر شده است به دلیل اینکه هزینه را نشان میدهد نه سود، با رنگ قرمز پر رنگ نشان داده شده است، نه رنگ سبز پررنگ.
    همچنین خانه هایی که با حروف NA پر شده اند نشان دهنده این است که عدد مربوط به سه ماهه سال 93 صفر بوده است و به منظور بدست آوردن بازدهی آن مخرج کسر صفر شده است که قابل محاسبه نخواهد بود.
    در جدول زیر برخی از شرکت های صنعت انبوه سازی املاک و مستغلات آورده شده است. لازم به ذکر است که شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ به دلیل اینکه از آوردن سود دوباره شرکت ها جلوگیری شود، مد نظر قرار نگرفته اند. سایر شرکت های ساختمانی که در این جدول مشاهده نمی شوند یا گزارش 3 ماهه خود را ارائه نکرده اند و یا اینکه به لحاظ ارزش بازار در رده های پایین صنعت املاک قرار دارند که از ذکر آن ها خودداری شده است.

    برچسب ها