عصر خودرو

مدیر عامل بورس کالای ایران مطرح کرد؛

امکان جذب پس انداز خانوارها به معاملات سکه در بورس کالا

عصر بازار- مدیر عامل بورس کالای ایران ضمن بیان روند معاملات نقدی سکه در بورس گفت: این بازار علاوه بر مدیریت نوسانات بازار نقدی سکه می تواند نوسانات کاذبی را که بعضاً منجر به ضرر و زیان افراد می شود را کنترل کند.

امکان جذب پس انداز خانوارها به معاملات سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، حامد سلطانی نژاد معاملات برخط سکه را در بورس، استراتژی جدید برای سرمایه گذاران برشمرد و عنوان کرد: با توجه به اینکه فرصت های سرمایه گذاری در بازار سکه فرصت های پرتلاطمی است، معامله گران در این بازار امکان خرید و فروش سریع و بصورت آنلاین و به موقع در اختیار دارند و از این رومعاملات برخط سکه می تواند پس انداز خانوارها را به خود جذب کند.

    وی با بیان حداقل آربیتراژ بین بازار نقدی، بازار گواهی سپرده و آتی سکه گفت: بازار معاملات برخط سکه می تواند نوسانات بازار داخلی را مدیریت کرده و نوسانات کاذبی را که بعضاً منجر به ضرر افراد می شود کنترل کند.

    سلطانی نژاد با اعلام اینکه گواهی سپرده از مالیات معاف است افزود: تازمانی که این سکه ها تحویل گرفته نشود و فعالیت سرمایه گذاری و فعالیت هایی که محل کسب سود از محل سرمایه گذاری به شکلی باشد که سکه را تحویل نگیرد و تا وقتی که در قالب گواهی سپرده باشد مالیات برارزش افزوده به آن تعلق نمی گیرد .

    مدیر عامل بورس کالای ایران با بیان عمق زیاد این بازار خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که سرمایه گذاران با آن مواجه هستند این است که در گوشه گوشه بازار ممکن است از بخش دیگر خبر نداشته باشند، ولی وقتی که این بازارها متمرکز شود، در بورس کالا، دسترسی زیاد شده و عرضه و تقاضا عمقش زیاد می شود، بنابراین قیمتها هم قیمتهای عادلانه تری خواهد بود.

    وی این بازار را محل مناسبی برای کسانی دانست که علاقه ای به معاملات اوراق بهادار نداشته و با مراجعه به کارگزاری ها می توانند در فرصتهای مناسب افدام به درخواست خرید نموده و معاملات سکه را انجام دهند.

    سلطانی نژاد در مورد خدمات این معاملات  گفت: اگر تعداد سکه خریداران آنلاین از یک تعداد بالاتر باشد؛ و یا ارگانها و سازمانها بخواهند سکه را تحت عنوان گواهی سپرده از بانک تحویل بگیرند، بانکی که خزانه دار است آماده است با ماشین حمل پول و سرویس امنیتی این سکه ها را با آنان منتقل نماید و با خاطری آسوده نظر مشتریان را جلب کند.

    مدیر عامل بورس کالای ایران در خاتمه با توجه به آماده بودن زیرساخت فنی و مقررات معاملات آتی ارز خاطرنشان کرد: شرکت بورس کالای ایران یک نهاد مجری است، هر زمان که سیاستگذاران برای بورس ارز اعلام کنند این شرکت آماده راه اندازی این بورس است و در این میان تجربه بازار مشتقه و تجربه مارجین مدیریت کردن و همچنین حضور بازیگران همگی در این بخش آماده و مهیا است

    برچسب ها