عصر خودرو

ایران ۱۲ میلیارد دلار برای تولید انرژی پاک در نظر گرفته است

عصر بازار- ایران برای نخستین بار پس از تحریم های بین المللی اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۱۶ اولین نیروگاه تولید برق خود را که از انرژی باد استفاده می‌کند افتتاح خواهد کرد.

ایران ۱۲ میلیارد دلار برای تولید انرژی پاک در نظر گرفته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بلومبرگ نوشت: ایران تا سال 2030 قرار است بخش مهمی از انرژی خود را از طریق نیروهای باد احیا کند. در همین حال گفته می شود ایران قصد دارد بخشی از درآمد های نفتی خود را در بخش انرژی‌های سبز سرمایه گذاری کند که بالغ بر 12 میلیارد دلار خواهد بود.

    ایران کشوری نفت خیز در منطقه خاورمیانه است و حمید چیت چیان وزیر انرژی این کشور در لندن در گفت‌وگویی اعلام کرد از حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند.

    براساس این گزارش، تحریم های بین المللی از حضور سرمایه های خارجی در بخش انرژی جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کرده بود اما اکنون و پس از یک سالگی برجام امید ها برای حضور سرمایه گذاران در اقتصدا ایران وجود دارد. در حال حاضر کماکان آمریکایی ها در بخش های مالی چالش های را ایجاد کرده اند اما بانک های درجه دوم وارد اقتصاد ایران شده اند.

    طی شش ماه گذشته 150 هیات بین المللی از اقتصاد ایران دیدار کرده اند و هر کدام برنامه های گستردهای را برای حضور در آن دارند. گزارش های تکمیلی نشان می دهد ایران طی 7 سال آینده باید چیزی در حدود 50 میلیارد دلار در بخش برق خود سرمایه گذاری کند و اکثر نیروگاه های تولید برق ایران که در حال حاضر مشغول کار هستند عمری بالای 40 سال دارند و این کشور نیاز مند تغییر آنهاست.

    حضور سرمایه های خارجی در این چهارچوب برای تهران مسالی حیاتی است.

    برچسب ها