عصر خودرو

کمترین بازدهی بورس‌های جهان به نام بورس تهران ثبت شد

عصر بازار- در میان شاخص بورس‌های معتبر جهانی در هفته گذشته شاخص بورس اسپانیا با رشد ۶.۹ درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس تهران با افت ۰.۴ درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.

کمترین بازدهی بورس‌های جهان به نام بورس تهران ثبت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می­ شود، در هفته منتهی به بیست و سوم تیر ماه سال جاری، شاخص کل (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 0.4 درصد، شاخص کل (هم وزن) 0.7 درصد و شاخص­ های قیمت (ارزش وزنی و هم وزن) 0.9 درصد نسبت به پایان هفته قبل کاهش داشته اند.

    این در حالی است که از ابتدای سال تا بیست و سوم تیر ماه، شاخص کل (ارزش وزنی) افت 8 درصدی را تجربه کرده است و شاخص کل ­هم وزن رشد 2.1 درصدی را از آن خود کرده است. اختلاف بازدهی بین شاخص ارزش وزنی و شاخص هم وزن حاکی از عملکرد بهتر شرکت­ های متوسط و کوچکتر در مقایسه با شرکت ­های بزرگ بورس اوراق بهادار تهران است.

    در هفته گذشته شاخص فرابورس ایران 2.1 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 0.4 درصد و قیمت یورو مبادله ­ای 0.3 درصد افت و قیمت دلار مبادله ­ای 0.2 درصد رشد داشته است.

    مطابق گزارش یادشده که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 شاخص معتبر بورس­ های خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در هفته گذشته، حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته قبل با رشد چشمگیر مواجه بوده و به ترتیب 24 و 48 درصد افزایش پیدا کرده است. صنعت "خودرو و ساخت قطعات" به تنهایی بیش از 41 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داده است. بعد از این صنعت، صنعت "بانک­ها و موسسات اعتباری" و "فلزات اساسی" به ترتیب با 12.4 و 6.2 درصد در رتبه ­های بعدی قرار دارند.

    در میان شاخص بورس­ های معتبر جهانی نیز در هفته گذشته شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با رشد 6.9 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس تهران (TEDPIX) با افت 0.4 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده ­اند.

    در 30 روز منتهی به بیست و سوم تیر ماه سال 1395 و در بازارهای جهانی، قیمت تمامی فلزات اساسی با افزایش همراه بوده و در این میان قیمت نقره با 16.8 درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت و آلومینیوم با 4.4 درصد افزایش، کمترین افزایش قیمت را داشته است.

    از ابتدای سال تا پایان بیست و سوم تیر ماه سال جاری، قیمت انواع نفت با افزایش همراه بوده است و قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 16، 15 و 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

    برچسب ها