عصر خودرو

نوبخت مطرح کرد:

امکان تادیه بدهی دولت به بانک مرکزی با استفاده از ظرفیت قانون پولی و بانکی

عصر بازار- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تقویت اقتصاد ملی را نیازمند همکاری و تشریک مساعی بانک ها دانست و گفت: دولت از ظرفیت قانون پولی-بانکی می تواند در تادیه بدهی های خود به بانک مرکزی استفاده کند.

امکان تادیه بدهی دولت به بانک مرکزی با استفاده از ظرفیت قانون پولی و بانکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت با اشاره به تصمیم دولت برای اصلاح نظام بانکی و ارائه لایحه در این خصوص به مجلس گفت: در اصلاح قانون نظام بانکی در هر زمینه ای که نیاز به احکام قانونی باشد به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود و در هر زمینه که بتوان از اختیارات دولت بهره جست، با استفاده از اختیارات اصلاحیه اجرایی زده می شود.
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، با بیان اینکه تقویت اقتصاد ملی نیازمند همکاری و تشریک مساعی بانک ها است، افزود: بخش قابل توجهی از سپرده های مردم که در بانک ها سپرده گذاری شده به دلیل مطالبات بانک ها از تسهیلات گیرندگان، در اختیار آنها نیست.
    وی با اشاره به اینکه امکانات بانک ها برای پرداخت تسهیلات جدید محدود است، ادامه داد: دولت یکی از بدهکاران کلان به سیستم بانکی است، بنابراین باید بدهی خود را به بانک ها پرداخت کند، تا به همان میزان نظام بانکی بتواند تسهیلات در اختیار بنگاه های تولیدی قرار دهد.
    سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت از ظرفیت قانونی بند ب ماده 26 قانون پولی، بانکی می تواند در خصوص تادیه بدهی دولت به بانک مرکزی استفاده کند.

    برچسب ها