عصر خودرو

ذرت دامی گران شد

عصر بازار- رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از افزایش ۴۰ درصدی قیمت ذرت در بازار خبر داد و گفت: نرخ این محصول در حال حاضر در بندر به ۱۰۰۰ تومان رسیده است.

ذرت دامی گران شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، ناصر نبی‌پور با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ درب مرغ‌داری حدود 300 تومان افزایش پیدا کرده و به 3 هزار و 50 تا 3 هزار و 60 تومان رسیده است، اظهارداشت: متاسفانه حدود 20 روز است که قیمت برخی نهاده‌ها از جمله ذرت در بازار گران شده است.

    وی با اشاره به اینکه نرخ هرکیلوگرم ذرت حدود 40 درصد گران شده است، افزود: قیمت جهانی ذرت حدود 3 روز افزایش پیدا کرد که به تبع آن هم نرخ این نهاده در داخل کشور بالا رفت. ‌

    ‌ رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران اضافه کرد: با وجود آنکه نرخ جهانی ذرت پس از 3 روز افت کرد و حتی به کمتر از قیمت قبلی آن رسید؛ در بازار داخلی ما اتفاقی نیفتاد و نرخ‌ها همچنان گران ماند.

    نبی‌پور قیمت هرکیلوگرم ذرت را در بندر 1000 تومان اعلام کرد و ادامه داد: پیش از این نرخ این محصول حدود 700 تومان بود.

    وی درباره آخرین وضعیت صادرات نیز اظهارداشت: در حال حاضر صادرات به دو کشور عراق و افغانستان در حال انجام است و روزانه 300 تن تخم مرغ به این کشورها ارسال می‌شود.

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط پیش آمده برای کشور ترکیه بر روی صادرات ما تاثیرگذار خواهد بود؟ اظهارداشت: فعلا که اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

    نبی‌پور با بیان اینکه ممکن است چند روزی این موضوع بر صادرات تخم مرغ از کشور ما تاثیرگذار باشد، افزود: سال گذشته در پی شیوع آنفلوانزا در ترکیه، برخی روزها میزان صادرات تخم مرغ از کشور ما روزانه به 700 تا 800 تن نیز رسید.

    برچسب ها