عصر خودرو

قیمت‌های جهانی شکننده است ;

قیمت خوراک، اجرای واحد چهارم پتروشیمی شیراز را به محاق برد

عصر بازار- اگر شرایط قیمت جهانی مناسب شده و نرخ خوراک تعدیل شود، پروژه چهارم در دستور کار پتروشیمی شیراز قرار خواهد گرفت.

قیمت خوراک، اجرای واحد چهارم پتروشیمی شیراز را به محاق برد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محمد مهدی فهام رئیس مجتمع پتروشیمی شیراز درباره دلیل تاخیر در توسعه واحد 4 اوره و امونیاک پتروشیمی شیراز گفت: طرح چهارم طرح جدیدی است که قرار است در آینده در پتروشیمی شیراز مشابه ظرفیت واحد سوم (3250 تن آمونیاک، 2050 تن اوره) اجرا شود اما فعلا به خاطر قیمت‌های جهانی و افزایش قیمت گاز مصرفی اجرای این طرح قطعیت پیدا نکرده و منتظر هستیم که فضا مناسب شود.

    وی تصریح کرد: آنچه که هست اینکه فعلا قیمت خوراک شناور است و هنوز باید روی فرمول آن کار شده و قیمت‌ها تعدیل شوند تا برای واحد‌ها صرفه تولید داشته باشد.

    فهام با اشاره به اینکه در حال حاضر با وجود این قیمت‌ها شرایط تولید و فروش جهانی محصولات بسیار شکننده شده است، افزود: قیمت اوره در دو سال گذشته 530 دلار بود و اکنون به 200 دلار رسیده است، قیمت نفت دو سال گذشته تا 130 دلار هم رسید و اکنون 40 دلار شده است لذا این قیمت محصولات متناسب با قیمت نفت که افزایش و یا کاهش پیدا می‌کند؛ تغییر می‌کند، بنابراین اگر شرایط قیمت جهانی مناسب شود پروژه چهارم نیز در دستور کار پتروشیمی شیراز قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها