عصر خودرو

بازدید نمایندگان شرکت توتال فرانسه از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

عصر بازار- نمایندگان شرکت فرانسوی توتال به منظور آشنایی با قابلیت و زمینه های مستعد سرمایه گذاری از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان بازدید کردند.

بازدید نمایندگان شرکت توتال فرانسه از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، هیات بازدید کننده این شرکت فرانسوی با سفر به این منطقه از نزدیک در جریان مختصات جغرافیایی و شرایط و امکانات با هدف سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های بزرگ صنعتی از جمله پروژه های پتروشیمی قرار گرفتند.

    نمایندگان شرکت توتال که از ظرفیت ها و پتانسیل های طبیعی و دسترسی های منطقه شگفت زده شده بودند مراتب عزم خود را برای سرعت بخشی روند تمهید مقدمات سرمایه گذاری در این منطقه ابراز داشتند.

    همچنین این گروه،‌ در نشستی با حسن شاهرخی مدیر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ضمن مطلع شدن از طرح ها و پروژه های دارای مزیت نسبی برای استقرار در این منطقه خاطر نشان کردند که سرمایه گذاری در پارسیان پربازده و کم ریسک است.

    مدیر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ضمن تشریح قابلیت و زیر ساخت های منطقه متبوع گفت: نظر به اینکه طبق قانون، سرمایه گذاران در مناطق ویژه صنعتی می توانند از مزایا و معافیت های زیادی برخوردار شوند امید است پروسه مذاکرات با شرکت توتال از سرعت بیشتری برخوردار شده و منجر به انعقاد قرارداد گردد.

    استقرار صنایع پتروشیمی با ظرفیت سالانه تولید 20 میلیون تن انواع فراورده یکی از صنایع پیش بینی شده برای استقرار در این منطقه استراتژیک است.

    منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با مساحت 9800 هکتاری به عنوان یکی از زیرمجموعه های ایمیدرو محسوب می شود که در غرب استان هرمزگان واقع شده و در 15 کیلومتری غرب شهر پارسیان قرار دارد. ایمیدرو در این منطقه، ‌با ارایه زیرساخت های استقرار صنایع معدنی،‌ زمینه جذب سرمایه را فراهم آورده است که تاکنون چند شرکت بزرگ بین المللی متقاضی احداث اسکله اختصاصی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان شده ا ند.

    برچسب ها