عصر خودرو

ژاپن روزانه ۳۰۸هزار بشکه نفت از ایران می خرد

عصر بازار- صادرات نفت ایران به ژاپن در ماه مه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ١١٧ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۳۰۸ هزار بشکه رسید.

ژاپن روزانه ۳۰۸هزار بشکه نفت از ایران می خرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، آمارهای وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن نشان می دهد که واردات نفت خام این کشور در ماه مه به سه میلیون و 320 هزار بشکه در روز رسیده که در مقایسه با سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

    بر این اساس، میانگین واردات نفت ژاپن از ایران در ماه حدود 308 هزار بشکه در روز بود که نسب به مدت مشابه پارسال ٦١ درصد بیشتر بود.

    به گزارش نشریه هفتگی تحولات بازر نفت و گاز مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، عربستان بزرگترین صادرکننده نفت به ژاپن است که توانست در این ماه یک میلیون و 200 هزار بشکه به این کشور نفت صادر کند با این حال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، صادرات نفت خام عربستان به ژاپن حدود ٣ درصد کمتر بوده است.

    امارات و قطر با تامین ٨٦٥ و ٣١٨ هزار بشکه در روز دومین و سومین صادرکنندگان نفت ژاپن به شمار می آیند، ایران در تلاش است تا با افزایش صادرت خود به این کشور آسیای شمال شرقی در جایگاه سوم تامین کنندگان نفت خام این کشور قرار گیرد.

    برچسب ها