عصر خودرو

افت تولید نفت چین به پایین‌ترین سطح ۵ سال اخیر

عصر بازار- تولید نفت چین در پی کاهش قیمت آن، در نیمه نخست سال جاری میلادی ٤,٦ درصد کاهش را ثبت کرد.

افت تولید نفت چین به پایین‌ترین سطح ۵ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رویترز گزارش داد که در پی کاهش تولید نفت در چین به دلیل افت قیمتها، میزان تولید این سوخت در نیمه نخست سال جاری میلادی در این کشور نسبت به سال گذشته دچار ٤,٦ درصد افت شد و به کمترین میزان خود از سال 2010 میلادی رسید.

    کاهش تولید نفت چین، به عنوان چهارمین تولید کننده نفت جهان، سبب شد عرضه مازاد جهانی این سوخت کاهش و قیمت آن در سال جاری میلادی ٧٥ درصد رشد یابد.

    آمار رسیده از اداره ملی آمار چین نشان داد که این کشور ١٦ میلیون و 580 تن، معادل چهار میلیون و 30 هزار بشکه در روز، نفت خام در ماه گذشته تولید کرده که ٨,٩ درصد کمتر از میزان آن در ژوئن 2015 میلادی است.

    تولید نفت خام این کشور درنیمه نخست سال جاری میلادی 101 میلیون و 590 هزار تن بوده است.

    این آمار نشان داد که چین بر مبنای روزانه، چهار میلیون و 70 هزار بشکه در ٦ ماه نخست سال جاری میلادی تولید نفت داشته که ١٧٩ هزار بشکه در روز کمتر از سال قبل از آن است.

    از آن جایی که تولید کنندگان اصلی نفت این کشور، پتروچاینا و سینوپک، در سه ماه نخست سال جاری میلادی با رسیدن قیمت هر بشکه نفت به کمتر از 40 دلار متحمل ضرر شدند، این شرکتها برنامه کاهش تولید را برای سال جاری میلادی اتخاذ کردند.

    شرکت سینوپک ٩,٣ درصد افت در تولید نفت و شرکت پتروچاینا 0.2 درصد کاهش در تولید نفت و گاز داخلی در سه ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به سال پیش ثبت کرد.

    کاهش تولید نفت چین را می توان تا حدی به افزایش 930 هزار و 500 بشکه در روز واردات چین در نیمه نخست سال جاری میلادی که ١٤,٢ درصد بالاتر از سال گذشته بود، نسبت داد.

    برچسب ها