عصر خودرو

وزارت نفت و گاز ترکمنستان منحل شد

عصر بازار- رئیس‌جمهور ترکمنستان وزارت صنایع نفت، گاز و منابع معدنی این کشور را منحل کرد.

وزارت نفت و گاز ترکمنستان منحل شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان صبح امروز در جلسه ویژه کابینه وزرای و مسئولین این کشور گفت: تصمیمات مهمی در زمینه مدیریت صنعت نفت و گاز اتخاذ شده‌ است.

    رئیس جمهور ترکمنستان خطاب مقامات عالی رتبه صنعت نفت و گاز افزود: طبق تصمیم جدید وزارت نفت و گاز کشور منحل می‌شود و تمامی وظایف این وزارتخانه به شرکت ملی «ترکمن گاز» و شرکت ملی «ترکمن نفت» واگذار می‌شود.

    وی ادامه داد: همچنین سازمان آژانس دولتی مدیریت و بهره‌برداری از منابع هیدروکربور وابسته به نهاد ریاست جمهوری نیز منحل و وظایف آن به شرکت‌های ملی مذکور واگذار می‌شود.

    رئیس جمهور ترکمنستان تصریح کرد: کلیه قراردادهای بین‌المللی به خصوص قرارداد مشارکت در سود با شرکت‌های نفتی خارجی که پیش از این با وزارت نفت و گاز و نیز آژانس دولتی مدیریت و بهره‌برداری از منابع هیدروکربور ترکمنستان منعقد می‌شد از این به بعد توسط شرکت‌های ملی نفت و گاز ترکمنستان صورت خواهد گرفت.

    ترکمنستان با داشتن ذخائر نفت و گاز در منطقه یکی از بازیگران مهم در این صنعت می‌باشد و تغییرات در این وزارتخانه به دلیل رشد اقتصاد این کشور صورت گرفته است.

    برچسب ها