عصر خودرو

در نخستین روز از مهلت ۲۰ روزه؛

سهام بیمه حکمت صبا در فرابورس ایران پذیره‌نویسی شد

عصر بازار- پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار بیمه حکمت صبا با وجود مهلت ۲۰ روزه با موفقیت در نخستین روز پایان یافت.

سهام بیمه حکمت صبا در فرابورس ایران پذیره‌نویسی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، شرکت بیمه حکمت صبا که پس از تاسیس براساس پروانه صادره از سوی بیمه مرکزی برای انجام عملیات بیمه‌ای مستقیم در انواع رشته‌های بیمه زندگی و غیرزندگی به فعالیت خواهد پرداخت، روز جاری تعداد یک میلیارد و 325 میلیون سهم در دست انتشار خود را از طریق شبکه کارگزاری فرابورس ایران در بازار سوم مورد پذیره‌نویسی قرار داد که در نخستین روز از مهلت تعیین شده کل این تعداد سهام پذیره‌نویسی شد.
    سرمایه اولیه این شرکت 2500 میلیارد ریال است که یک میلیارد و 175 میلیون ریال از این رقم (معادل 47 درصد کل سرمایه شرکت) توسط موسسان شرکت تعهد شده و مابقی آن (معادل 53 درصد از کل سرمایه شرکت) برای پذیره‌نویسی اختصاص یافت. بانک حکمت ایرانیان و هواپیمایی کاسپین نیز هریک با مالکیت 20 درصدی، موسسان اصلی این شرکت بیمه‌ای هستند.
    قیمت اسمی هر سهم یک هزار ریال است که نیمی از آن معادل 500 ریال به ازای هر سهم به صورت نقدی در زمان پذیره ­نویسی پرداخت شد. مابقی ارزش اسمی هر سهم نیز در تعهد پذیره‌نویسان باقی است تا حداکثر ظرف مدت دو سال از تاریخ ثبت شرکت و مطابق با برنامه اعلامی آتی شرکت وصول شود.
    طبق این گزارش؛ مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در خصوص این پذیره‌نویسی و اهمیت ورود شرکت‌های بیمه‌ای به بازار سرمایه گفت: امروزه بیمه در تسهیل و رونق فعالیت‌های اقتصادی در جامعه نقشی اثرگذار داشته و این صنعت در اقتصاد و بازار سرمایه یکی از بخش‌های پیشرو به‌شمار می‌رود. براین اساس با پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار شرکت بیمه حکمت صبا، برای توسعه این صنعت مهم در اقتصاد کشور به سهم خود قدمی برداشتیم تا به این ترتیب شاهد ورود یک شرکت بیمه‌ای جدید در این صنعت باشیم.
    عباس عسکرزاده با بیان اینکه توسعه صنعت بیمه و ورود شرکت‌های خصوصی به این بخش یکی از ملزومات اقتصاد مدرن است، عنوان کرد: بیمه به‌عنوان ابزاری مطمئن برای تجهیز و هدایت منابع پس‌اندازی و تحرک بازار سرمایه و همچنین کاهش ریسک به واسطه سرمایه‌گذاری‌های کلان اعم از داخلی و خارجی، نقش مهمی در رشد اقتصادی ایفا می‌کند که در این راستا لازم است توجه بیشتری به توسعه این صنعت مهم در کشور شود.

    برچسب ها