عصر خودرو

منابع ترکیه ای مطرح کردند:

ادعای توافق تهران و آنکارا بر سر کاهش ۱۳ درصدی قیمت گاز ایران

عصر بازار- منابع ترکیه‌ای مدعی شدند ایران و ترکیه بر سر تخفیف ۱۲ تا ۱۳ درصدی درباره قیمت گاز فروشی تهران به آنکارا توافق کرده‌اند و قرار است ایران ما به التفاوت قیمت گاز صادراتی به ترکیه از سال۲۰۱۲ را به صورت قسطی به این کشور بپردازد.

ادعای توافق تهران و آنکارا بر سر کاهش ۱۳ درصدی قیمت گاز ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از لغو تحریم‌های غرب علیه ایران، ظاهرا ترکیه بر سر تخفیف 12 تا 13 درصدی در قیمت گاز با ایران توافق خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش داوری‌ها در روابط با ایران و روسیه اخیرا به موضوع اصلی بحث در بین مقامات انرژی آنکارا تبدیل شده است. ترکیه احتمالا در پرونده داوری بین المللی علیه ایران در زمینه قیمت گاز برنده خواهد شد. کمیته داوری رای داده که باید قیمت گاز فروشی ایران به ترکیه 10 تا 15 درصد کاهش یابد. ایران و ترکیه گفته اند، بر سر تخفیف 12 تا 13 درصدی در قیمت گاز به توافق رسیده اند. رقم توافق شده به کمیته داوری ارائه شده و کمیته تصمیم خود در این باره را قبل از ماه سپتامبر اعلام خواهد کرد. ترکیه سالانه 10میلیون متر مکعب گاز از ایران وارد می‌کند.

    بر اساس موافقتنامه خرید و فروش گاز، ایران و ترکیه مقدار گاز خریداری شده از سال 2012 تا تاریخ طرح پرونده و رقم پرداخت شده را محاسبه خواهند کرد. مقدار گازی که ترکیه از سال 2012 تاکنون از ایران خریده، باید بر اساس قیمت تخفیفی جدید محاسبه شود. ایران باید مابه التفاوت رقم دریافت شده را به ترکیه پس بدهد. در حالی که انتظار می رود این پول به صورت نقدی پرداخت شود، گفته می‌شود که این بدهی قسط‌بندی خواهد شد.

    برچسب ها