عصر خودرو

استارت بازنشسته کردن نیروگاه‌های قدیمی زده شد

افتتاح نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی اسلام‌آباد غرب فردا با حضور رئیس جمهور

عصر بازار- مجری طرح‌های نیروگاه بخاری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه فردا نیروگاه صد مگاواتی اسلام‌آباد غرب با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود،گفت: با تشکیل مجری طرح بازتوانی نیروگاه‌ها در شرکت تولید برق حرارتی نیروگاه‌های قدیمی و فرسوده بازنشست می‌شوند.

افتتاح نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی اسلام‌آباد غرب فردا با حضور رئیس جمهور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مهران گلابکش با اشاره به حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح نیروگاه 100 مگاواتی اسلام‌آباد غرب گفت: ورود این نیروگاه در شرایط پیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هرچند ظرفیت این نیروگاه تنها 100 مگاوات است اما در این شرایط می‌تواند نقش مهمی در تامین برق شبکه داشته باشد.

    وی با اشاره به  اینکه سرمایه‌گذاری که برای احداث این نیروگاه صورت گرفته است حدود 1500 میلیارد ریال است گفت: این نیروگاه دارای 4 واحد 25 مگاواتی که توسط شرکت مهام شرق انجام شده و مشاور این پروژه شرکت قدس نیرو است.

    گلابکش با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری این نیروگاه توسط شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی انجام شده است گفت: سیستم تجهیزات داخلی این نیروگاه اعم از توربین‌ها توسط شرکت هیتاچی ژاپن و ژنراتور آن نیروگاه از سوی شرکت براش هلند است.

    وی ادامه داد: راندمان نامی این نیروگاه 33 درصد است و در صورتی که این نیروگاه به سیکل ترکیبی تبدیل شود راندمان نیروگاه به 50 درصد افزایش می‌یابد.

    به گفته وی احداث ساخت این نیروگاه از سال 90 زده شده هرچند قرار بود این نیروگاه در جای دیگر احداث شود اما از سال 86 مقرر شد این نیروگاه 100 مگاواتی در منطقه اسلام‌آباد غرب تاسیس شود.

    مجری طرح‌های نیروگاه بخاری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: مذاکرات تغییر این نیروگاه به نیروگاه سیکل ترکیبی با کشورهای اروپایی آغاز شده است.

    وی در پاسخ به این سوال که چرا سرمایه‌گذاران خصوصی برای احداث این نیروگاه وارد عمل نشدند گفت: نیروگاه‌هایی که راندمان و بازپرداخت برق آنها قابل توضیح باشد سرمایه‌گذاران خصوصی وارد عمل می‌شود اما چون این نیروگاه اسلام آباد غرب کوچک است توسط دولت احداث شده است.

    به گفته وی شرکت تولید نیروی برق حرارتی در حال حاضر 3350 مگاوات نیروگاه در حال ساخت دارد.

    وی تاکید کرد به هر حال نیروگاه‌های بخار به دلیل طولانی بودن زمان ساخت آنها و بالا بودن هزینه‌ها دولت وارد عمل می‌شود و آن را احداث می‌کند.

    وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه طبق گفته وزیر نیرو نیروگاه‌های قدیمی باید بازنشست شوند گفت: یکی از وظایف شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی بهینه‌سازی نیروگاه‌ها و جایگزینی نیروهای جدید به جای نیروگاه‌های قدیمی است.

    گلابکش افزود: از ابتدای امسال مجری طرح بازتوانی نیروگاه‌ها از اول امسال کار خود را آغاز کرده‌اند که همانا هدف آن جایگزینی نیروگاه‌های جدید و بهینه‌سازی نیروگاه‌های قدیمی است.

    وی ادامه داد: به هر حال بازنشست‌کردن نیروگاه‌های قدیمی بر اساس پارتیشن‌های صورت گرفته توسط این شرکت انجام خواهد شد. چرا که با بازنشسته‌کردن نیروگاه‌های قدیمی راندمان نیروگاه‌ها افزایش می‌یابد.

    برچسب ها