عصر خودرو

گذر از هفته‌ای پر نوسان در بازار سکه و ارز

عصر بازار- در یک هفته گذشته بازار سکه و ارز با نوساناتی همراه شد؛ به طوری که نرخ‌های سکه تمام ۱۱ هزار تومان، دلار ۲۷ تومان و پوند انگلستان حدود ۹۰ تومان نوسان داشت.

گذر از هفته‌ای پر نوسان در بازار سکه و ارز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، قیمت سکه در هفته گذشته بعد از گذراندن یک دوره افزایش قیمت به سمت کاهش حرکت کرد؛ به گونه ای که سکه تمام طرح جدید حدود 11 هزار تومان با کاهش قیمت همراه شد.

    این نوع سکه در ابتدای هفته گذشته یک میلیون و 20 هزار تومان در بازار آزاد فروخته شد؛ نرخی که یکی از بالاترین قیمت‌ها برای سکه تمام در سال جاری بود.

    اما در روزهای بعد قیمت سکه روند نزولی پیدا کرد و 20 تیرماه نرخ آن به یک میلیون و 11 هزار تومان و در روز 22 تیر به یک میلیون و 7000 تومان به کاهش خود ادامه داد و در آخرین روز هفته گذشته نرخ سکه تمام روی یک میلیون و 90000 تومان ایستاد.

    همچنین در هفته گذشته نیم سکه 9000 تومان و ربع سکه 6000 تومان در بازار نوسان پیدا کرد. نیم سکه در حداقل قیمت خود در هفته گذشته 551 هزار تومان و در حداکثر نرخ 560 هزار تومان فروخته شد. ربع سکه نیز در یک هفته اخیر در بالاترین نرخ خود 295 هزار تومان و در پایین ترین قیمت 289 هزار تومان معامله شد.

    اما دلار آمریکا در هفته گذشته با نوسان 27 تومانی مواجه شد؛ به گونه‌ای که در ابتدای هفته 3481 تومان داد و ستد شد و در روزهای بعد با روند افزایشی به 3508 رسید و با همین نرخ هفته را پشت سر گذاشت.

    قیمت لیر نیز بعد از تحولات سیاسی و کودتای ارتش در این کشور که شب گذشته رخ رداد و با شکست روبرو شد، تحت تاثیر قرار گرفت و امروز با افت 14 تومانی قیمت در بازار تهران همراه شد و 1217 تومان فروخته می‌شود.

    همچنین پوند انگلستان در ادامه روند پر نوسان خود بعد از برگزاری همه‌پرسی به منظور خروج از اتحادیه اروپا، در هفته گذشته 90 تومان نوسان داشت و در ابتدای هفته 4645 تومان قیمت خورد و با در روز پایانی هفته به 4695 تومان رسید.

    برچسب ها