عصر خودرو

معاون وزیر نفت پیش‌بینی کرد

استقبال خارجی‌ها از مدل جدید قراردادهای نفتی

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، اقدام وزارت نفت در شناسایی شرکت های صاحب صلاحیت برای فعالیت در حوزه اکتشاف و تولید را گام بزرگی در مسیر اجرای مطلوب مدل جدید قراردادی صنعت نفت خواند و گفت: شرکت های خارجی از فهرست وزارت نفت استقبال می کنند.

استقبال خارجی‌ها از مدل جدید قراردادهای نفتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، امیرحسین زمانی نیا تاکید کرد که این استقبال به منزله الزام شرکت های خارجی نیست و آنها اجباری برای انتخاب شریک ایرانی فقط با استناد به این فهرست ندارند.

    وی با بیان اینکه هشت شرکت از سوی وزارت نفت در این زمینه ارزیابی و معرفی شدند، افزود: همه این شرکتها از بخش های فعال و توانمند در صنعت نفت ایران به شمار می روند.

    زمانی نیا ابراز امیدواری کرد که چارچوب مدل جدید قراردادی صنعت نفت در آینده ای نزدیک نهایی شود.
    بر اساس این گزارش، وزارت نفت با هدف ایجاد و توسعه شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی، در فراخوانی از شرکت های متقاضی فعالیت در این حوزه دعوت و با ارزیابی آنها، نام هشت شرکت را به عنوان شرکت های صاحب صلاحیت ایرانی برای فعالیت در حوزه اکتشاف و تولید اعلام کرد.

    همچنین وزارت نفت به ٩ شرکت فرصتی ٢ ماهه داده تا با تکمیل مدارک و یا فراهم کردن الزام هایی که به آنها اعلام شده است، دوباره برای قرار گرفتن در این فهرست ارزیابی شوند.

    برچسب ها