عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

رایزنی با بانک ها برای اخذ تسهیلات بیشتر برای صنایع کوچک و متوسط

عصر بازار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از آغاز رایزنی با هدف اخذ تسهیلات بیشتر برای صنایع کوچک و متوسط خبر داد و افزود: مذاکرات و توافق هایی با بانکها انجام شده تا برای رفع مشکلات نقدینگی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ، تسهیلاتی در اختیار این واحدها قرار دهند.

رایزنی با بانک ها برای اخذ تسهیلات بیشتر برای صنایع کوچک و متوسط
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، «علی یزدانی» در گردهمایی یک روزه مدیران عامل شرکت شهرک های صنعتی سراسر کشور به استقبال واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از حضور در فرابورس اشاره کرد و گفت: علاوه بر اختصاص 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احیا و باز فعال کردن تعدادی از طرح ها و واحدهای صنعتی که زیر ظرفیت اسمی فعالیت می کنند، تعاملاتی با بانک های کشور آغاز شده تا برای رفع مشکل نقدینگی این واحدها تسهیلاتی لحاظ کنند.

    وی، فرابورس را بازاری برای دسترسی عموم بنگاه های اقتصادی کشور به ویژه بنگاه های کوچک و متوسط و شرکت های دانش بنیان به بازار سرمایه دانست و افزود: شرکت های استانی با بررسی پتانسیل های موجود صنایع کوچک و متوسط ، باید بسترهای لازم را برای حضور این واحدها در فرابورس فراهم کنند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، حضور واحدهای صنعتی در فرابورس را در تامین منابع مالی و خروج واحدها از شرایط کمبود نقدینگی موثر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کارهای خوبی در این زمینه انجام شده که در صورت تداوم، نتایج خوبی برای رفع مشکلات نقدینگی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط خواهد داشت.
    یزدانی همچنین بر افزایش تعامل شرکت شهرک های صنعتی استانها با بانک های عامل تاکید کرد.
    وی در بخش دیگری از سخنانش ارتقای توان رقابت پذیری صنایع کوچک را از برنامه های مهم این سازمان در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» عنوان کرد و افزود: هفت برنامه برای ارتقای توان رقابتی واحدها از جمله آموزش، توسعه صادرات، تشکیل خوشه های صنعتی، کنسرسیوم های صادراتی و تشکیل شرکت های مدیریت صادرات طراحی شده است و شرکت های استانی باید در جهت تحقق این برنامه ها نهایت همکاری را با مجموعه سازمان داشته باشند.
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به ثبت اطلاعات بیش از 30 هزار طرح و واحد صنعتی کوچک و متوسط در سایت «بهین یاب» و معرفی تعدادی از این واحدها به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات اشاره و خاطرنشان کرد: رونق تولید و تعیین تکلیف هفت هزار و 500 واحد تولیدی دارای مشکل با محوریت فعال کردن آنها و ارتقاء رقابت پذیری واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات نیز باید با همکاری همه شرکت های شهرک های صنعتی به سرانجام برسد.
    یزدانی، کیفی سازی زیرساخت های شهرک های صنعتی همچون آب، برق، گاز و... را از برنامه های دیگر سازمان برشمرد و افزود: هزینه های بسیاری برای ساخت شهرک های صنعتی صرف شده که باید شرکت های استانی با حساسیت ویژه ای نسبت به حفظ این سرمایه های ملی اقدام کنند.
    وی در این نشست بر موضوع هایی همانند «ترغیب سرمایه گذاران به حضور در شهرک های صنعتی، افزایش تعامل با تشکل های بخش خصوصی، برگزاری نشست های دوره ای با مسئولان استانی و شناسایی چالش های پیش روی شهرکها و نواحی صنعتی و نظارت مستمر بر نحوه اجرا و کیفیت پروژه ها» تاکید کرد.
    براساس این گزارش، در این گردهمایی یک روزه، ضمن ارزیابی وضعیت شرکت شهرک های صنعتی استانی از سوی معاونان و مدیران مستقل سازمان، مهمترین اولویت ها در حوزه صیانت از صنایع کوچک، کیفی سازی زیرساخت های صنعتی، راهکارهای ارتقاء رقابت پذیری، چالش های پیش رو، تحقق مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و...تشریح شد.

    برچسب ها