عصر خودرو

شرکت انگلیسی بی پی ٦٢ میلیارد دلار غرامت می پردازد

عصر بازار- شرکت انگلیسی بی پی اعلام کرد که حدود ٦٢ میلیارد دلار برای حادثه آلودگی خلیج مکزیک، غرامت می پردازد.

شرکت انگلیسی بی پی ٦٢ میلیارد دلار غرامت می پردازد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شرکت «بی پی» دربیانیه ای، هزینه غرامت های پرداختی برای نشت مرگ بار نفت در سال 2010 در خلیج مکزیک را پس از موافقت با پرداخت مبلغ پنج میلیارد و 200 میلیون دلار اضافی، ٦١ میلیارد و 600 میلیون دلار برآورد کرد.

    این شرکت حدود یک سال پیش با پرداخت ١٨ میلیارد و 700 میلیون دلارغرامت به دولت آمریکا و پنج ایالت این کشور برای پایان دادن به بیشتر شکایت ها و ادعاها در باره نشست نفت درخلیج مکزیک موافقت کرد که پرهزینه ترین مبلغی است که یک شرکت تاکنون برای حل و فصل شکایت ها پرداخته است.
    براساس این بیانیه، مبلغ پنج میلیارد و 200 میلیون دلار آخرین مورد پرداختی برای حل و فصل یک شکایت خواهد بود و هرگونه ادعا و شکایت بعدی تاثیرعملی نخواهد داشت که پرونده حادثه در منطقه دیپ واتر هورایزون را به پایان خود نزدیک می کند.
    این شرکت در پی حادثه نشت نفت، برنامه گسترده کاهش سرمایه گذاری را به اجرا گذاشت و قصد فروش دارایی های بیشتری را در سال های آتی به منظور تامین هزینه های پرداخت غرامت دارد.
    براثر انفجار یک سکوی حفاری و بهره برداری نفتی در20 آوریل 2010 که فاجعه بارترین حادثه در آب های فراساحلی در تاریخ آمریکا به شمار می رود، ١١ کارگر جان باختند و میلیون ها بشکه نفت به مدت سه ماه در آب های ساحلی چند ایالت آمریکا منتشر شد.
    بی پی در اکتبر 2015 اعلام کرده بود: بیش از20 میلیارد دلار غرامت برای حل و فصل تقریبا تمامی ادعاها و شکایت ها در باره این حادثه پرداخت خواهد کرد و غرامت پرداختی پیش از پرداخت مالیات مرتبط با این حادثه را حدود ٥٣ میلیارد و 800 میلیون دلار برآورد کرد.

    برچسب ها