عصر خودرو

معاون وزیر نیرو :

قرارداد ساخت نیروگاه توسط شرکت ترکیه‌ای مصوبه شورای اقتصاد را دارد

عصر بازار- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه قرارداد ساخت ۵ هزار مگاوات نیروگاه توسط شرکت ترکیه‌ای دارای مصوبه شورای اقتصاد است، گفت: هر سؤالی که در خصوص این قرارداد از سوی نهادهای نظارتی صورت گیرد وظیفه وزارت نیرو و شرکت تولید برق حرارتی است که پاسخ دهد

قرارداد ساخت نیروگاه توسط شرکت ترکیه‌ای مصوبه شورای اقتصاد را دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هوشنگ فلاحتیان در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود سازمان بازرسی برای تحقیق در خصوص قرارداد ساخت 5 هزار مگاوات نیروگاه به ارزش 3 میلیارد دلار از سوی شرکت یونیت اینترنشال ترکیه ورود کرده است، گفت: این قرارداد دارای هیچ شک و شبهه‌ای نیست چرا که این قرارداد در ابتدا توسط کمیسیون اقتصادی دولت و سپس توسط شورای اقتصاد مصوب شده است بنابراین وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی که مدیریت سرمایه‌گذاری تولید برق را در کشور دارد قطعاً پاسخ هر سؤالی را از سوی نهادهای نظارتی خواهد داد.

    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تأکید بر اینکه قرارداد هنوز نهایی نشده است و سرمایه‌گذار ترکیه‌ای باید ضمانت‌‌نامه‌های لازم را به وزارت نیرو و شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی تحویل دهد، اظهار داشت: بعد از تحویل این ضمانت‌‌نامه‌ها قرارداد نهایی امضاء خواهد شد اما آنچه که این روزها مطرح می‌شود به هیچ‌وجه به واقعیت نزدیک نیست و تنها گمانه‌زنی است.

    فلاحتیان در پاسخ به این سؤال که پس این قرارداد لغو نشده است، گفت: لغو این قرارداد موضوعیت ندارد چرا که تا وقتی که این سرمایه‌گذار ضمانت‌نامه‌های لازم را ارائه ندهد کار ساخت نیروگاه نیز شروع نمی‌شود.

    وی افزود:‌به هر حال این قرارداد تمام مراحل را طی کرده است اما اینکه چرا این موضوع تا این حدّ بزرگنمایی شده است به این دلیل است که در کشور تاکنون این‌گونه سرمایه‌گذاری در صنعت برق صورت نگرفته است و طبیعی است که تا این حدّ به این موضوع توجه شود.

    به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، سازمان بازرسی در تمام حوزه‌های تخصصی شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو حضور داشته و ناظر به مکاتبات و فعل و انفعالات اقتصادی است.

    گفته می شود که به شرکت یونیت اینترنشنال(شرکت ترکیه ای-بلژیکی) که قرار است در ایران 5 هزار مگاوات به ارزش 3 میلیارد دلار احداث کند و از سوی وزارت نیرو امتیازات ویژه ای درخصوص قیمت سوخت و یا صادرات برق به این شرکت داده شده است.

    برچسب ها