عصر خودرو

پیش‌بینی گلدمن‌ساکس از افت ۳۰ درصدی سنگ‌آهن

آرامش قبل از توفان در بازار سنگ‌آهن

عصر بازار: موسسه مالی گلدمن‌ساکس پیش‌بینی کرده است متوسط قیمت سنگ‌آهن در سه ماهه سوم (جاری) سال ۲۰۱۵ رقمی معادل ۴۹ دلار خواهد بود. آنها برای سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی قیمت ۴۸ دلاری کرده‌‌اند. در این گزارش متوسط قیمت برای سه‌ماهه اول و دوم سال ۲۰۱۶ به ترتیب ۴۶ و ۴۴ دلار آماده است.

آرامش قبل از توفان در بازار سنگ‌آهن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پیش‌بینی گلدمن ساکس از 20 جولای بدون تغییر بوده است و حتی پیش‌بینی مربوط به سال 2016 نیز به قوت خود باقی است. به گفته تحلیلگران، تولید فولاد در چین به طور معمول در سه ماهه سوم به دنبال چرخه‌های فصلی کاهش می یابد. تحلیلگران گلدمن ساکس اضافه می‌کنند: بعد از این مدت با حل شدن مسائلی که تولید آهن را محدود می کند، عرضه آهن بالا خواهد رفت.

    قیمت سنگ‌آهن با عیار 62 درصد برای تحویل در بندر کینگ‌دائو دیروز دوشنبه 0.1 درصد کاهش داشت و به سطح 56.66 دلار در هر تن رسید. قیمت این ماده اولیه در هفته گذشته 0.6 درصد رشد داشت. آمار متال بولیتن نشان می‌دهد اگر چه روز پنج‌شنبه اخیر قیمت سنگ‌آهن به بالاترین میزان خود از اول جولای رسید اما در مقایسه با سال قبل از کاهش 20 درصدی خبر می‌دهد.

    هفته گذشته، بانک ANZ پیش‌بینی کرد قیمت سنگ آهن افت خواهد کرد و با کمی عقب‌نشینی نسبت به گزارش قبلی قیمت تعادلی سنگ‌آهن را کمتر از 50 دلار در هر تن پیش‌بینی کرد.

    مورگان استنلی نیز اعلام کرده‌ است افزایش قیمت‌های اخیر دربازار سنگ‌آهن احتمالا کوتاه مدت خواهد بود.

    گلدمن ساکس در گزارش خود آورده است بازار سنگ‌آهن در مرحله‌ جدید رسیدن به تعادل طی 18 ماه آتی با 30 درصد کاهش مواجه خواهد شد آنها اضافه کرده‌اند تابستان سال 2015 برای روند قیمت‌ها در بازار سنگ‌آهن آرامش قبل از توفان بوده است.

    برچسب ها