عصر خودرو

مدیر عامل کارگزاری بورس آثل:

ریسک سرمایه‌گذاری در ایران بدون بازار آتی ارز، بالاست

عصر بازار- مدیر عامل بورس آثل معتقد است بازار آتی ارز می‌تواند ابزار مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی در جهت پوشش نوسان نرخ ارز باشد.

ریسک سرمایه‌گذاری در ایران بدون بازار آتی ارز، بالاست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمود آشورزاده در خصوص مزیت های راه اندازی بازار آتی ارز در بورس کالای ایران گفت: خاصیت بازار آتی، پوشش نوسانات نرخ ارز است. با توجه به نوساناتی که نرخ ارز در ایران دارد و ریسکی که سرمایه گذاران متحمل می شوند در حال حاضر یکی از مشکلات عدم سرمایه گذاری خارجی ها بحث نوسان نرخ ارز است.

    وی افزود: در واقع سرمایه گذار دچار سردرگمی می شود که آیا با نرخ ارزی که وارد بازار شده است، می‌تواند از بازار خارج شود یا در این مابین دچار ضرر می شود. بنابراین بازار آتی می تواند ابزار مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی در جهت پوشش نوسان نرخ ارز باشد.

    آشورزاده همچنین در ادامه بیان کرد: به طور قطع مشکلات دیگری غیر از نوسان نرخ ارز از جمله مشکلات تبادل بانکی و تضمین سرمایه گذاری در کشورمان وجود دارد که سرمایه گذاران خارجی با آن دست به گریبان هستند؛ اما بازار آتی ارز ابزاری است که می‌تواند یکی از مشکلات بزرگ سرمایه گذاران خارجی را برطرف و بازار سرمایه ایران را برای آن ها جذاب کند.

    مدیرعامل کارگزاری بورس آثل‏ اظهار کرد: یکی از پیش نیازهایی که برای راه اندازی بازار آتی ارز از سوی بانک مرکزی پیش بینی شده است، تک نرخی شدن ارز است. تک نرخی شدن ارز برای فعالان اقتصادی بسیار خوشایند است؛ به طوریکه این مسئله می تواند به شفاف شدن بازار کمک بزرگی کند؛ در این بین پس از تک نرخی شدن ارز، می توان بازار آتی ارز را بدون مانعی خاص راه اندازی کرد.

    برچسب ها