عصر خودرو

مدیر اجرایی بانک آلمانی AKA :

انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران، تاثیر زیادی بر روابط بانکی ایران و اروپا دارد

عصر بازار- مارک ونگرزیک گفت: انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران بسیار مهم است و در تسریع یا کند شدن اصلاحات تاثیر می‌گذارد.

انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران، تاثیر زیادی بر روابط بانکی ایران و اروپا دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مدیر اجرایی بانک AKA آلمان با اشاره به گذشت یک سال از توافق هسته‌ای گفت: در این مدت تلاش‌های خوبی در زمینه همکاری‌های مالی و بانکی بین اروپا و ایران صورت گرفته اما انتظارات نیز بیشتر شده است و همین عامل سبب شده که در برخی حوزه‌ها یأس و ناامیدی به وجود آید.

    مارک ونگرزیک ادامه داد: از طرف دیگر ترس اروپایی‌ها از تحریم آمریکا و بازگشت مجازات‌های این کشور علیه شرکت‌هایی که با ایران کار می‌کنند سبب شده که اندکی احتیاط چاشنی فعالیت‌های بانک‌ها و موسسات اروپایی شود.

    وی افزود: این مسئله را نیز باید در نظر داشت که ما نسبت به قبل آسایش فکری بیشتری داریم و سعی کردیم این اطمینان را به دیگر بانک‌های اروپایی منتقل کنیم که ترسی از وزارت خزانه‌داری آمریکا نداشته باشند و با توجه به روند فعلی فکر میکنیم در آینده نزدیک هم به این اطمینان برسیم.

    مدیر اجرایی بانک AKA تصریح کرد: همزمان با فعالیت‌های اعتمادسازانه که ما در اروپا انجام می‌دهیم انتظار داریم بانک‌های ایرانی فعالیت خود و صورت وضعیت مالی خودشان را شفاف کنند. همان‌طور که در پنلی که بانک مرکزی برگزار کرده بود گفتم شفاف‌سازی و انتشار صورت مالی سال 2015 و 2016 می‌تواند قدم خوبی برای این کار باشد.

    ونگرزیک ادامه داد: ساختارهای مالی ایران با سرعت مناسبی در حال اصلاح شدن است اما این اصلاحات نیازمند زمان است و نباید در این مورد عجله نشان دهیم.

    وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران، تاثیر زیادی بر روابط بانکی ایران و اروپا دارد و بسیار مهم است و بر تسریع و یا کند شدن این اصلاحات تاثیر می‌گذارد.

    ونگرزیک تصریح کرد: تا به امروز بانک‌های آلمانی چندین شرکت را که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه ساختمان ‌سازی و شهرسازی داشته‌اند را پیشتیبانی مالی کرده‌اند و انتظار داریم این پروژه‌ها بیشتر شوند.

    برچسب ها