عصر خودرو

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران اعلام کرد:

استقرار اولین پایانه صادراتی شهرک‌های صنعتی در شمس آباد

عصر بازار- استقرار اولین پایانه صادراتی شهرک‌های صنعتی در مرکز خرید و فروش سنگ شمس‌آباد و راه‌اندازی خدمات درگاه واحد شهرک‌های صنعتی در سه ماه آینده، خبرهایی است که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک استان تهران اعلام کرد.

استقرار اولین پایانه صادراتی شهرک‌های صنعتی در شمس آباد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا قاهری بدر  درباره راه‌اندازی سامانه یک پارچه شهرک‌های صنعتی گفت: سازمان صنایع کوچک روی این طرح کار می‌کند و قرار است که این طرح به صورت پایلوت در تهران انجام شود که البته فرایند زمان‌بری دارد.

    وی در همین رابطه با اشاره به این که این طرح ابتدا نیاز به وجود پنجره واحد دارد، ادامه داد: واقعیت این است که اول باید درگاه و پنجره واحد راه بیفتد، بعد در قدم دوم این سیستم اجرایی شود. در حال حاضر ما به دنبال طراحی درگاه واحد هستیم تا روی آن جمع بندی صورت گیرد و به احتمال قوی تا سه ماه آیند خدمات درگاه واحد در مراکز خدماتی شهرک‌های صنعتی تحت پوشش ارائه خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک استان تهران که پیش از این از استقرار پایانه های صادراتی در برخی شهرک های صنعتی خبر داده بود، در این خصوص اظهار کرد: روند استقرار پایانه های صادراتی خوب پیش رفته است و با سازمان توسعه تجارت ایران کارهای مربوط به آن انجام شده و در حال کسب مجوزها هستیم تا اولین پایانه صادراتی را در مرکز سنگ شمس‌آباد استقرار کنیم.

    وی ضمن اشاره به این که صنایع هایتک برای ما در اولویت قرار دارند و با بیان این که ارتقای تکنلوژی واحدهای صنعتی حین انتقال به شهرک های صنعتی به کندی پیش می‌رود، تصریح کرد: اساسا شهرک های صنعتی تهران بر این مبنا احداث شده است که بتوانیم صنایع مزاحم شهری را به بیرون از شهر منتقل کنیم و در زمان انتقال، آنها را بر اساس تعالی تکنولوژی یک قدم ارتقا دهیم که این کار کمی کند پیش رفته و روند اساسی خود را طی نکرده است.

    قاهری با بیان این که در تهران شرایط خاصی حاکم است، گفت: برای انتقال صنوف مزاحم، شهرک‌های تخصصی مخصوصی طراحی می‌شود تا فضای تخصصی در آن حفظ شود که شاید این روند به این زودی جواب ندهد. به علت این همه مسائل زیست محیطی تهران بزرگ را باید لحاظ کنیم، چرا که اگر مانند قبل شتاب زده عمل کنیم متحمل خسارت خواهیم شد.

    وی افزود: تهران جای خاصی است و دیگر حق بی‌گدار به آب زدن نداریم، چرا که به خرج دادن دقت و ظرافت تعجیل بر نمی‌دارد.

    بزرگترین شهرک صنعتی ایران و خاورمیانه، شهرک صنعتی شمس‌آباد است که در جنوب استان تهران و در فاصله پنج کیلومتری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قرار گرفته است.صنایع شیمیایی و پلاستیک، سلولزی، نساجی و پوشاک، غذایی و آشامیدنی، برق و الکترونیک، فلزی و ماشین‌سازی، کانی غیرفلزی و خدمات از جمله صنایعی هستند که در شهرک صنعتی شمس آباد فعالیت می‌کنند.

    برچسب ها