عصر خودرو

معاون سابق مدیر کنترل تولید پتروشیمی شیراز مطرح کرد:

خودزنی مجلس نهم بابت تعیین نرخ خوراک

افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت

عصر بازار- یوسف زادگان با بیان اینکه مجلس جدید باید اقدام غیرکارشناسی مجلس نهم را جهت تعیین نرخ خوراک جبران کند، گفت: ۱۰ درصد مصرف را ۳۰۰ درصد افزایش قیمت دادند و ۹۰ درصد را ثابت نگه داشتند.

خودزنی مجلس نهم بابت تعیین نرخ خوراک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، یوسف زادگان معاون سابق مدیر کنترل تولید پتروشیمی شیراز در نشست خبری با اشاره به اینکه توسعه، رقابت پذیری و صادرات محصولات پتروشیمی همگی به خوراک وابسته هستند، انتقاداتی را به مجلس نهم بابت تعیین غیرکار‌شناسی نرخ خوراک وارد دانست و گفت: در کل کشور 550 تا 600 میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌شود که کمتر از 10 درصد به خوراک می‌رسد، یعنی کل مصرف خوراک ما در سطح کشور زیر 10 درصد کل تولیدات گاز کشور است.

    وی تصریح کرد: یک اشتباه اساسی مجلس قبلی که به اقتصاد ملی، توسعه و صادرات لطمه زد، تعیین قیمت خوراک به روش غیر کار‌شناسی بوده است.

    یوسف زادگان با بیان اینکه در هیچ جای جهان قیمت خوراک بیشتر از قیمت سوخت نیست، اظهار داشت: اولین لطمه که مجلس به خودش زد و خودش را غیرکار‌شناس معرفی کرد این بود که روی قیمت خوراک دست گذاشت و این بزرگ‌ترین خودزنی مجلس بود.

    وی ادامه داد: دومین اشکال تعیین نرخ خوراک در مجلس گذشته این بود که نوع قیمت گذاری به محیط زیست لطمه زد چون وقتی قیمت سوخت ارزان و قیمت خوراک بالا برود مردم تشویق می‌شوند که بیشتر مصرف کنند.

    معاون سابق مدیر کنترل تولید پتروشیمی شیراز تصریح کرد: در همه دنیا آنچه سم است مالیات و عوارض بیشتری دارد تا مردم کمتر مصرف کنند و یارانه هم به آن تعلق نمی‌گیرد اما در ایران بر عکس است با سوخت ارزان و خوراک گران مردم را تشویق می‌کنیم که سوخت بیشتری مصرف کنند.

    وی با بیان اینکه لطمه بزرگ‌تر اینکه سرمایه گذار تشویق به سرمایه گذاری نمی‌شود، افزود: یعنی در حال حاضر 10 درصد بخش تولید، صنعت و ارزش آفرینی را فدای 90 درصد سوخت کشور کرده‌اند.

    یوسف زادگان گفت: یک روز مجلس باید این تصمیم غلط مجلس قبل را اصلا ح کند و اگر این کار را نکند ما نمی‌توانیم با منطقه رقابت کنیم، صادرات کنیم، کسی تشویق به سرمایه گذاری نمی‌شود و به مردم هم می‌گوییم بیشتر بسوزانید.

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از بعد اقتصادی 10 درصد مصرف را 300 درصد افزایش قیمت دادند و 90 درصد را ثابت نگه داشتند و در صورتی که اگر 10 درصد ثابت می‌شد کل مصرف 10 تا 15 درصد بالا می‌رفت در هر صورت اگر همین الان روی این قضیه کار شود به نفع مردم بوده و آبروی مجلس قبلی هم بازیابی می‌شود.

    معاون سابق مدیر کنترل تولید پتروشیمی شیراز اظهار داشت: اگر 4 سنت را 10 درصد افزایش دا ده یعنی به 4. 4 سنت برساند درآمد دولت کاسته نمی‌شود و سرمایه گذاران هم تشویق می‌شوند.

    برچسب ها