عصر خودرو

نارضایتی از عملکرد شرکت‌های شستا

عصر بازار- عضو شورای اشتغال کشور عملکرد شرکت‌های هلدینگ تامین اجتماعی و شستا را از نگاه بیمه‌شدگان و شرکا این سازمان، رضایت‌بخش ندانست.

نارضایتی از عملکرد شرکت‌های شستا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مهرزاد مویدی در نشست مشترک مدیران تامین اجتماعی فارس با شرکای این سازمان، گفت: علی‌رغم تمام اقدامات، هنوز در بحث شرکت‌های شستا و هلدینگ‌ها، انتقادات زیادی وارد است.

    او ادامه داد: این شرکت‌ها با سرمایه کارگران و کارفرمایان اداره می‌شود و اگر ضرر کنند سرمایه‌گذاران آنها متضرر اصلی خواهند بود نه مدیران این شرکت‌ها.

    مویدی اعتقاد دارد که شرکت‌های وابسته به تامین اجتماعی، به حیات خلوت برخی افراد تبدیل شده است، گفت: چرا باید شرکت‌های شستا تنها از افراد بازنشسته در تامین نیروی انسانی و مدیران خود بهره‌مند شود؟

    او گفت: امروز ورودی و خروجی سازمان تامین اجتماعی با هم تناسبی ندارد، این موضوع به یک دغدغه بسیار مهم برای همه بدل شده است و مسئولان سازمان باید راهکاری مناسب برای این موضوع بیندیشند.

    مویدی بیمه‌گریزی کارفرمایان، استفاده از نیروهای بازنشسته توسط کارفرمایان و شرکت‌ها و اجرایی نشدن کامل قوانین را عامل موثر بر از بین رفتن تعادل بین ورودی و خروجی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی دانست و تصریح کرد که تداوم این روند ورشکستگی را به‌دنبال خواهد داشت.

    رئیس کانون هماهنگی شورهای اسلامی کار استان فارس تاکید کرد که اگر قرار است وزیر کار استیضاح شود تنها موضوع مورد نظر باید هلدینگ تامین اجتماعی و شرکت‌های شستا باشد زیرا ربیعی در سایر زمینه‌ها عملکردی موفق در مقایسه با سایر وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته است.

    مویدی همچنین از طرح پزشک خانواده انتقاد و تاکید کرد که اجرایی شدن این طرح بزرگترین ظلم به جامعه کارگری و افراد تحت پوشش تامین اجتماعی بوده است.

    وی اضافه کرد: بارها و بارها این موضوع را اعلام و به مسئولان منتقل کرده‌ایم اما امروز مدیران علوم پزشکی شیراز تشویقی می‌گیرند و زحمت‌های طرح پزشک خانواده برای مردم خصوصا افراد تحت پوشش تامین اجتماعی است.

    مویدی در ادامه با تاکید براینکه بیمارستان شهید بهشتی(تامین اجتماعی) یکی از بهترین بیمارستان‌ها در شیراز است، گفت: وجود این بیمارستان نباید ما را نسبت به توسعه زیرساخت‌ها بی‌تفاوت کند، فارس و شیراز به‌شدت نیازمند ایجاد بیمارستان‌ جدید برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی است.

    برچسب ها