عصر خودرو

نایب رئیس مجلس:

حرکت درست نظام مالی در گرو عملکرد بدون نقص نظام بانکی است

عصر بازار- نایب رئیس مجلس گفت: اگر سیستم مالی و بانکی کشور درست عمل کند، نظام مالی کشور می‌تواند بدون نقص حرکت کند.

حرکت درست نظام مالی در گرو عملکرد بدون نقص نظام بانکی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مسعود پزشکیان بعدازظهر پنج شنبه در مراسم اختتامیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه تهران با اشاره به این که فلسفه خلقت برای بهترین عمل کردن‌هاست گفت: این در حالیست که باید پرسید آیا امروز بازار پول و بانک ایران از بهترین عملکرد برخوردار هستند یا نه؟

    نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای دیدن بهترین‌ها باشد، اما باید پرسید آیا نظام مالی کشور در دنیای امروز جزو بهترین‌هاست و این که آیا پول و ثروت در کشور آن گونه صحیح مدیریت می‌شود که اتفاق‌هایی همچون پدیده شاندیز از آن بیرون نزند و پول مردم حیف و میل نشود؟

    وی ادامه داد: و نیز باید به این موضوع توجه کرد که موسسه‌ای که با گرفتن پول مردم در گذشته باعث شده تا عده‌ای از مردم بیرون از همین نمایشگاه حاضر شوند و فریاد اعتراض بزنند و یا از سوی دیگر عده‌ای به بهانه‌های مختلف تسهیلات کلان از بانک‌ها بگیرند و آن را هیچ وقت پس ندهند.

    پزشکیان با بیان این که اگر سیستم مالی و بانکی کشور درست عمل کند، نظام مالی کشور می‌تواند بدون نقص حرکت کند اذعان داشت: نمایندگان مجلس باید به دنبال بهترین قانون با به کارگیری بهترین علم‌ها و تجربه‌ها و مستندات قابل اتکا باشند. بعلاوه این که نمایشگاه‌ها باید فرصت بهترین انتخاب‌ها را بدهند تا مردم پول خود را در بهترین جای ممکن سرمایه‌گذاری کنند.

    نایب رئیس مجلس افزود: برای سرمایه‌گذاری می‌توان سرمایه‌ای را به بانک داد تا با آن دلالی کند و از سوی دیگر می‌توان با سرمایه‌گذاری از طریق کار و سرمایه چرخ‌های صنعت را چرخاند. بر این اساس باید در حوزه بانک و بیمه از همه تجربیاتی که در دنیا استفاده می‌شود، بهترین استفاده را برد تا شاهد رشد و شکوفایی دستاوردها باشیم.

    برچسب ها