عصر خودرو

گمرک کره جنوبی از آمار ژوئن ۲۰۱۶ خبر داد:

افزایش ۱۱۵ درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران

عصر بازار- واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن ۱۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به ۲۵۴ هزار و ۶۵۳ بشکه در روز رسید.

افزایش ۱۱۵ درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که قیمت پایین تر میعانات ایران خریداران نفت بسیار سبک در آسیا را به افزایش خرید از این کشور در ماه گذشته ترغیب کرده است، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن نسبت به یک سال قبل 115 درصد افزایش یافت.

    بر اساس گزارش اداره گمرک کره جنوبی، سئول در ماه گذشته میلادی 1.04 میلیون تن، معادل روزانه 254 هزار و 653 بشکه نفت از ایران خریداری کرد که بیش از 2 برابر مقدار نفت خریداری شده در ژوئن یک سال قبل (453 هزار و 182 تن) بود.

    بر اساس این گزارش، پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان در نیمه نخست امسال 6.12 میلیون تن، معادل 246 هزار و 522 بشکه در روز از ایران نفت خریده است. این رقم تقریبا 108 درصد بیشتر از 2.95 میلیون تن خریداری شده در مدت مشابه سال 2015 بوده است.

    آمارهای واردات نفت خام کره جنوبی معمولا شامل میعانات است بدون اینکه مشخص شود چه مقدار از آن میعانات بوده است.

    به گفته منابع تجاری، با توجه به اینکه دو خریدار کرده ای یعنی اس کی انرژی و هانوها توتال پتروچمیکال، قرار بوده در ماه ژوئن حداقل 6 میلیون بشکه میعانات از پارس جنوبی ایران خریداری کنند، که بالاتر از خرید 3 تا 4 میلیون بشکه ای ماه های آوریل و می بوده، انتظار می رفت که آمار واردات در ماه ژوئن بالا برود.

    در صورتی که ایران بتواند قراردادی برای فروش روزانه 110 هزار بشکه نفت به شرکت هیوندای چمیکال به امضا برساند صادرات نفت این کشور در سه ماهه پایانی سال باز هم افزایش خواهد یافت.

    هیوندای چمیکال متعلق به شرکت های هیوندای اویل بانک و لوته چمیکال است.

    به طور کلی، کره جنوبی در ماه ژوئن 11.26 میلیون تن، معادل 2.75 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد. کل واردات نفت این کشور 5.5 درصد بیشتر از ژوئن 2015 بود.

    برچسب ها