عصر خودرو

ارزش معاملات هفتگی بازار پایه فرابورس ایران ۵۴ درصد افزایش یافت

عصر بازار- طی هفته گذشته، ارزش معاملات بازار پایه فرابورس ایران با ۵۴ درصد افزایش همراه شد و به رقم ۶۰۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات هفتگی بازار پایه فرابورس ایران ۵۴ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بازار فرابورس در هفته قبل، خرید و فروش 892 میلیون ورقه بهادار به ارزش 4 هزار و 706 میلیارد ریال را شاهد بود و با افت 26 درصدی حجم و 39 درصدی ارزش معاملات در قیاس با هفته پیش از آن مواجه شد.

    در این میان، حجم و ارزش معاملات هفتگی در بازار اول به ترتیب با 40 و 49 درصد کاهش همراه و 97 میلیون ورقه بهادار به ارزش 168 میلیارد ریال داد و ستد در آن انجام شد؛ همین‌طور در بازار دوم 372 میلیون ورقه بهادار به ارزش 889 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که این وضعیت حاکی از افت 29 درصدی حجم و 25 درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل از آن است.
    در عین حال با وجود افت حجم معاملات بازار پایه، ارزش معاملات در این بازار 54 درصد افزایش پیدا کرد و خرید و فروش 344 میلیون اوراق بهادار به ارزش 604 میلیارد ریال در این بازار به ثبت رسید.
    در هفته معاملاتی منتهی به 23 تیرماه، حجم و ارزش معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی کاهش یافت و 16 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 44 میلیارد ریال داد و ستد شد.
    آیفکس در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نمایشگر عدد 766.9 بود و ارزش بازار نیز با افت 11 هزار و 465 میلیارد ریالی رقم 923 هزار و 895 میلیارد ریال را نشان داد.
    گروه فلزات اساسی در مدت یاد شده با در اختیار داشتن 32 درصد از معاملات بازار سهام، در صدر صنایع پیشرو قرار گرفت؛ گروه بانک‌ها سهم 10 درصدی از معاملات داشت و گروه محصولات کاغذی با معاملاتی به ارزش 106 میلیارد ریال رده سوم را به خود اختصاص داد.
    این گزارش می‌افزاید، طی 5 روز معاملاتی این هفته، بالاترین حجم مبادلات روزانه در روز دوشنبه با داد و ستد 235 میلیون اوراق بهادار، ثبت شد و بیشترین ارزش معاملات به میزان یک هزار و 270 میلیارد ریال در روز یکشنبه رقم خورد. همچنین در مدت یاد شده، سهم بازار دوم از کل ارزش بازار فرابورس 43 درصد و سهم بازار اول 12 درصد بود.

    برچسب ها