عصر خودرو

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

گشایش اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی برای خرید تجهیزات بندر شهید رجایی

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به گشایش اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی برای تأمین تجهیزات کانتینری طرح توسعه بندر شهیدرجایی، بر لزوم صدور بارنامه حمل سراسری تأکید کرد‌.

گشایش اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی برای خرید تجهیزات بندر شهید رجایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمد سعیدنژاد در جلسه اتاق فکر این سازمان با تأکید بر صدور بارنامه حمل سراسری اظهار داشت: برای اجرایی شدن صدور بارنامه سراسری باید اقدامات در سه حوزه متمرکز شود اول اینکه با توجه به مطالعات لجستیک ملی، چگونگی صدور بارنامه سراسری بررسی شود.

    وی افزود‌: در مرحله دوم باید کار مشترکی با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام و در مرحله سوم موضوع صدور بارنامه سراسری در شورای عالی ترابری مطرح و بررسی شود.

    سعیدنژاد توضیح داد‌: بارنامه سراسری توسط متصدی حمل صادر می‌شود و صادر‌کننده بارنامه مسئولیت هر دو طرف حمل را به عهده می‌گیرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به همراه بارنامه اصلی، چند بارنامه محلی وجود دارد که حمل کننده اصلی به عنوان تحویل گیرنده یا تحویل دهنده در هر طرف ترانزیت ایفای نقش می‌کند.

    توسعه فرهنگ دریایی از طریق مدارس

    مدیرعامل سازمان بنادر‌ و دریانوردی به آموزش نیروی انسانی تأکید کرد و گفت‌: در حوزه آموزشی و انتقال تجربه و ارتقای سطح کیفی باید کارهای زیادی انجام شود؛‌ البته در بخش دانشگاه برای تربیت مدیر، به تازگی نشست‌هایی در حوزه بندری و دریایی داشتیم.

    سعیدنژاد گفت‌: برای توسعه فرهنگ دریایی، مباحث مربوط به دریا در کتاب های درسی سال جدید گنجانده شده است.

    اعتبار 100 میلیون یورویی برای خرید تجهیزات بندر شهیدرجایی

    سعیدنژاد گفت‌: واگذاری راهبری و سرمایه‌گذاری پایانه یک و دو کانتینری بندر شهیدرجایی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حال انجام است.

    وی افزود‌: گشایش اعتبار 100 میلیون یورویی برای تجهیزات کانتینری طرح توسعه بندر شهیدرجایی، یکی از اقدامات مهمی است که بعد از توافق هسته ای انجام شده است.

    احیای ماده ٩ قانون نظام وظیفه

    معاون وزیر راه و شهرسازی از پیگیری معافیت سربازی دریانوردان و احیای ماده ٩ قانون نظام وظیفه خبر داد و گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با مسئولان نظام وظیفه داشتیم که بر خلاف انتظار، آنها برای اجرای این قانون بسیار راغب بودند.

    وی افزود‌: در این جلسه وضعیت احیای ماده ٩ قانون نظام وظیفه و همچنین راهکارهای برقراری معافیت دانشجویان رشته‌های دریانوردی از خدمت نظام وظیفه مورد بررسی قرار گرفت.

    برچسب ها