عصر خودرو

چهارشنبه ۲۳ تیر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز چهارشنبه ۹۵.۰۴.۲۳ در بازار برق بورس انرژی ۸۰۰ مگاوات برق به ارزش ۱ میلیارد و ۸۹۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۸۴ درصدی همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، روند نزولی میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز متوقف شد و رشد اندک 0.3 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند نزولی قیمت در معاملات امروز متوقف شد و در محدوده 310,000 ریال قرار گرفت.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، اقبال خریداران برای معامله بر روی نمادهای کم‌باری بیشتر از سایر نمادها بود و بیشترین حجم معاملات به این نمادها که قیمت پایین‌تری دارند اختصاص داشت. 
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13950430 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950430 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در حال حاضر در محدوده 308,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی صعودی آغاز کرده و پس از رسیدن به قیمت 585,000 ریال روند نزولی به خود گرفته و در انتهای دوره در محدوده 518,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 447  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 12.04.1395 با 170  مگاوات می‌باشد.

    برچسب ها