عصر خودرو

مدیر نظارت بر شرکت‌های بورس تاکید کرد:

حضور بلندمدت سرمایه‌گذاران در بورس با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای

عصر بازار- مدیر نظارت بر شرکت های بورس اوراق بهادار گفت: حضور سرمایه گذاران در بازار سرمایه با توجه به اینکه یک بازار حرفه ای است باید از طریق ابزارهای حرفه ای صورت گیرد یعنی باید سرمایه گذاران به سمت صندوق های سرمایه گذاری و سراغ شرکتهای سبد گردان در بازار بروند.

حضور بلندمدت سرمایه‌گذاران در بورس با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، روح‌الله حسینی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که تغییرات نرخ سود بانکی چه تاثیری بر میزان سرمایه گذاری ها در بورس خواهد داشت؟ ، اظهار داشت: با کاهش نرخ سود بانکی جذابیت سرمایه‌گذاری‌ها در بورس بیشتر خواهد شد و مسلما اولویت سرمایه گذاری‌ها از سوی مردم نیز تغییر خواهد کرد.

    وی گفت: در شرایط کنونی که بسیاری از بازارها وضعیت راکدی را پشت سر می‌گذارند. قطعا کاهش نرخ سود بانکی اتفاق خوبی برای اهالی بازار سرمایه خواهد بود.

    مدیر نظارت بر شرکت‌های بورس اوراق بهادار در خصوص اینکه آیا این سرمایه‌ها به سوی بازار ارز، طلا و یا خرید زمین حرکت نخواهد کرد؟ ، گفت: به نظر نمی‌رسد چشم اندازی برای این بازارهای فرعی در شرایط فعلی وجود داشته باشد زیرا در بازار مسکن و ارز افق روشنی برای رشد وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه عرضه در بازارهای دیگر خیلی بیشتر از چیزی است که هم اکنون می‌بینیم ، افزود: به همین دلیل سرمایه به آن سمت نخواهد رفت.

    نیازمند مقررات جدید برای بازگشت اعتماد به بورس هستیم

    مدیر نظارت بر شرکت‌های بورس اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که آیا اعتمادسازی در بورس برای سرمایه‌گذاری در حال حاضر بوجود آمده؟ ، گفت: اعتمادسازی در بازار سرمایه مانند یک مسیر است که باید ایجاد شود. بخشی از آن فرهنگ‌سازی است و کار بلند مدتی است و سال‌ها بر روی آن کار شده و هنوز هم جا برای کار وجود دارد. از سوی بحث دیگر این است که برای بازگشت اعتماد نیازمند مقررات هستیم و باید شرایط خاصی را ایجاد کنیم و مقررات باید به روز شود.

    وی افزود: حضور سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه با توجه به این که بورس یک بازار حرفه‌ای است باید از طریق ابزارهای حرفه‌ای صورت گیرد یعنی باید سرمایه‌گذاران به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سراغ شرکت‌های سبدگردان در بازار بروند.

    در این صورت اعتمادشان کمتر دچار خدشه می‌شود زیرا سرمایه آنها از طریق افراد حرفه‌ای در بازار مدیریت می‌شود و این موضوع به حضور بلند مدت آنها در بورس اوراق بهادار کمک خواهد کرد.

    برچسب ها