عصر خودرو

حذف ارز مبادله‌ای ۲۳۰۰ کالای وارداتی

عصر بازار- اختصاص ارز مبادله ای به بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کالای مصرفی حذف و این امر باعث کاهش ۳۰ درصدی واردات کالاهای مصرفی شده است.

حذف ارز مبادله‌ای ۲۳۰۰ کالای وارداتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، معاون کل سازمان توسعه تجارت نیز گفت: اختصاص ارز مبادله ای به بیش از 2 هزار و 300 کالای مصرفی حذف و این امر باعث کاهش 30 درصدی واردات کالاهای مصرفی شده است.

    محمدرضا مودودی در خصوص اقداماتی که برای کاهش واردت کالاهای مصرفی به کشور بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب و  متعاقب آن بخشنامه وزارت صنعت دراین‌باره انجام‌شده است اظهار کرد: اختصاص ارز مبادله‌ای به بیش از 2 هزار و 300 کالای مصرفی حذف و این امر باعث شده است که واردات کالاهای مصرفی به کشور 30 درصد کاهش یابد.

    وی حذف ارز مبادله‌ای برای واردات کالا را چراغ سبز برای تولید داخل دانست و افزود: با کاهش واردات کالاهای مصرفی به کشور می‌توان تواید داخل را جایگزین آن کرد و این مدیریت هدفمند واردات از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

    معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: فعالیت‌های ارشادی برای هدفمندی واردات و کاهش واردات کالاهای مصرفی به کشور جواب نمی‌دهد و ما باید به‌صورت عملی با حذف ارز مبادله‌ای اقدام می کردیم تا جذابیت لازم را برای تولیدکننده داخلی ایجاد شود.

    روز گذشته خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز خبر از تک نرخی شدن قیمت ارز از ماه آینده داد .

    برچسب ها