عصر خودرو

وزارت نفت پاکستان خبر داد

تشکیل کمیسیون ویژه برای پیگیری مذاکرات گازی با تهران

عصر بازار- پاکستان تصمیم گرفته مذاکره با ایران برای اجرای خط لوله صلح را ادامه دهد و کمیسیون ویژه‌ای برای این کار تشکیل داده است.

تشکیل کمیسیون ویژه برای پیگیری مذاکرات گازی با تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، پاکستان تصمیم گرفته که مذاکره برای واردات گاز از ایران را که قرارداد آن در دوره حزب مردم به امضا رسید ادامه دهد.

    به گزارش روزنامه جنگ، وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان با تشکیل کمیسیون ویژه مذاکره با ایران را به این کمیسیون سپرده است.

    امکان دارد تا پایان ماه جاری میلادی تیم مذاکره کننده پاکستان راهی تهران شود.

    وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان اعلام کرد که ایران باید بهای گاز خود را کاهش دهد زیرا قیمت ال ان جی که اسلام‌آباد وارد می‌کند پایین‌تر است.

    بر اساس این گزارش یکی از محورهای مذاکره پاکستان با ایران برای اجرای این پروژه کاهش قیمت گاز خواهد بود.

    وزارت نفت پاکستان اعلام کرد باید کمیسیون‌های مذاکراتی  بین دو کشور که 5 سال پیش مذاکره را آغاز کردند احیا شوند و این اقدام باید هر سال انجام می‌شد.

    وزارت نفت پاکستان اعلام کرد با توجه به تغییر قیمت جهانی گاز ناگزیر هستیم دوباره در این زمینه با ایران مذاکره کنیم.

    وزارت نفت پاکستان اعلام کرد: اسلام‌آباد قصد ندارد از پروژه خط لوله صلح کناره‌گیری کند اما هنوز 2 بخش از تحریم‌ها به قوت خود باقی است از طرفی اگر موفق به اجرای این پروژه نشویم باید به ایران جریمه پرداخت کنیم.

    این احتمال وجود دارد که در جریان بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان که قرار است در آینده نزدیک در تهران برگزار شود، پیشرفت بیشتری در خصوص طرح خط لوله گاز بین ایران و پاکستان ایجاد شود.

    پس از اجرای برجام، مقامات اسلام‌آباد تلاش‌های خود برای احیای این پروژه را از سرگرفته‌اند.

    این کشور که تاکنون تعلل زیادی در اجرای این پروژه داشته است، پس از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد که در تلاش برای تکمیل این پروژه و حتی دعوت از چین و روسیه برای مشارکت در این طرح است.

    احداث این پروژه موسوم به خط لوله «صلح» با برآورد سرمایه‌گذاری 7 میلیارد دلاری در سال  2002 آغاز و قرار شد، تا پایان سال 2014 تکمیل شود. اگر چه بخش اعظم این خط لوله در ایران تکمیل شده ولی طرف پاکستانی هنوز کار ساخت آن را آغاز نکرده است.

    این خط لوله 2700 کیلومتری از میدان گازی پارس جنوبی در ایران آغاز و وارد پاکستان می‌شود.

    برچسب ها