عصر خودرو

رونق بورس در نیمه دوم سال محتمل‌تر است

آثار مثبت توافق بزودی در گزارش‌ شرکت‌ها نمایان می‌شود

عصر بازار: به گفته مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار آثار توافق در اواخر نیمه دوم سال جاری در وضعیت بنیادی شرکت‌ها تاثیر می‌گذارد و باعث بازگشت رونق به بورس خواهد‌شد.

آثار مثبت توافق بزودی در گزارش‌ شرکت‌ها نمایان می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، عیسی حسین‌پناه درباره حرکت منفی بورس و وضعیت نابسامان بازار سرمایه که منجر به نگرانی سهامداران از آینده این بازار شده‌است،‌ اظهار‌کرد: خبرهای خوبی که از توافق نامه حاصل شده‌است،‌ هنوز در وضعیت بنیادی شرکت‌ها جای نگرفته‌است. از سوی دیگر آثار پدیده‌های منفی گذشته هنوز در بازار مشاهد می‌شود و شرکت‌ها نتوانسته‌اند آن پدیده‌های منفی را پشت سر بگذارند.

    او افزود: به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال جاری یا 3 ماه آخر سال، آثار مثبت این روند در گزارش‌های مالی شرکت ها نشان داده شود که باعث دیده‌شدن نشانه هایی از رشد و بهبود در وضعیت بنیادی شرکت خواهد‌بود. زیرا در حال حاضر مهم‌ترین مشکل بازار، مولفه‌های بنیادی شرکت‌هاست و هنگامی که این مولفه‌ها رو به بهبود حرکت کند، می‌توان منتظر بود که آثار رونق در بازار سرمایه دیده‌شود.

    حسین پناه در خصوص نحوه رشد صنایع و گروه‌های مختلف بازار بیان کرد: وقتی حرکت رو به رشد در بازار آغاز شود،‌ رونق در تمام گروه‌های سهام قابل مشاهده خواهد‌ بود. به عبارتی بازار هم افزایی خواهد داشت. البته سهامی که تکنولوژی مناسبی دارند و ارزش افزوده ایجاد می‌کنند، سود بیشتر و افزایش قیمت بیشتری برای سهامدان به ارمغان می‌آورند.

    مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس درباره ادعای فعالان بورس و شایعاتی که مبنی بر حرکت گسترده نوسان گیران در دوران رکود بازار مطرح می‌شود، اظهار کرد: وقتی ادعایی مطرح می‌شود، ‌مدعی باید بتواند با سند و آمار و ارقام قابل قبول ادعا را اثبات کند. وقتی گفته می‌شود سهمی در یک ماه اخیر 15 درصد رشد داشته و این شارژ،‌ توسط نوسانگیران انجام شده‌است،‌ ادعای درستی نیست. زیرا ممکن است سیاست‌هایی در نقل و انتقال سهامداران عمده بوده باشد که منجر به رشد سهم شده‌است.

    او افزود: بررسی‌های یکی دو ماه اخیر بخش نظارت بازار، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند و اصلا اینگونه نبوده است که نوسانگیران، فعالیت گسترده‌ای در بازار داشته‌باشند.

    حسین پناه تاکید کرد: روزانه شائبه‌های زیادی در بازار به وجود می‌آید،‌ اما فقط ادعاهایی که با آمار و ارقام مطرح می شود،‌ ارزش توجه دارند. البته ما حتما این موارد را بررسی می‌کنیم که اگر مشکلی در روند معاملات وجود دارد،‌ از آن جلوگیری شود و با متخلفین برخورد صورت بگیرد.

    برچسب ها