عصر خودرو

دومین روز معاملات آنلاین نقدی سکه طلا در بورس کالا

عصر بازار- روز گذشته معاملات آنلاین گواهی سپرده سکه در بورس کالا در سامانه معاملات برخط سهام آغاز شد و در دومین روز نیز این معاملات از رونق مناسب برخوردار بود.

دومین روز معاملات آنلاین نقدی سکه طلا در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، با توجه به برقراری دسترسی معامله گران برخط کارگزاریهای دارای مجوز گواهی سپرده سکه طلا (معاملات نقدی سکه طلا) در بورس در روز گذشته، معاملات این نماد در روز دوم برقراری دسترسی معامله گران برخط نیز از رونق مناسبی برخوردار بود.

    تا ساعت 10:30 روز دوم معاملات آنلاین در این نماد، بالغ بر 1630 قرارداد معادل 163 سکه طلای تمام بهار آزادی ضرب سال 1386 در بورس معامله شده است که این موضوع نشان دهنده اقبال معامله گران برخط به این ابزار جدید است.

    گفتنی است شرکتهای نرم افزاری رایان هم افزا و تدبیرپرداز نسبت به برقراری دسترسی معامله گران برخط خود به این نماد اقدام کرده‌اند و شرکت‌های دیگر نرم افزاری نیز طی روزهای آینده نسبت به فراهم نمودن فرصت معامله در این ابزار جذاب برای معامله گران کارگزاری های طرف قرارداد خود اقدام خواهند کرد.

    همچنین تاکنون 19 شرکت کارگزاری نسبت به اخذ مجوز و برقراری دسترسی خود به معاملات گواهی سپرده فلزی اقدام کرده‌اند و سایر کارگزاری‌ها نیز در این خصوص اقدام کرده‌اند که درخواستهای آنان در سازمان بورس در حال بررسی است.

    در پی برقراری دسترسی آنلاین به معامله گران گواهی سپرده سکه طلا و همچنین صدور اجازه سرمایه‌گذاری صندوق های سرمایه گذاری در این ابزار، مدیران و کارشناسان صندوقها طی روزهای گذشته نسبت به بررسی و تبادل نظر در خصوص کارکردهای جذاب این ابزار پرداخته اند که از جمله این موارد، امکان اخذ موقعیت در معاملات آتی سکه طلا به همراه موقعیت موازی در معاملات گواهی سپرده سکه طلا است که با این روش، با توجه به دو موقعیت موازی، ریسک حضور در معاملات آتی سکه طلا برای مدیران صندوق ها و معامله گران به حداقل خواهد رسید و معامله گران می توانند استفاده بهتری از فرصت بهره گیری از اهرم موجود در معاملات آتی سکه طلا به همراه موقعیت پوشش ریسک در معاملات گواهی سپرده سکه طلا بنمایند.

    مسیر بعدی لازم برای رونق معاملات گواهی سپرده سکه طلا، کاهش زمان تسویه این معاملات از 2 روز فعلی به یک روز است که مسئولان بورس کالا گفته اند این مهم با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی به زودی محقق خواهد شد. همچنین عامل بسیار با اهمیت دیگر در رونق این معاملات و انتقال معاملات بازار خارج از بورس به درون بورس، تغییر زمان معاملات این ابزار از زمان مشابه بازار بورس سهام، به پس از زمان معاملات سهام و گسترش آن به ساعات بعداز ظهر است که در این زمینه نیز بر اساس گفته مسئولان بورس کالا، برنامه کاری با همکاری شرکتهای سپرده‌گذاری مرکزی و مدیریت فناوری بورس تهران در جریان است و امید است با اهتمام بیشتر همه طرفین، این مهم نیز محقق شود و نقش بازار بورس در کشف قیمت به عنوان یکی از مهمترین کارکردهای آن ارتقا یابد.

    برچسب ها