عصر خودرو

دیلی اکسپرس به نقل از بلومبرگ:

پاکستان یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری است

عصر بازار- پاکستان در حالی تبدیل به یک کشور مناسب برای جذب سرمایه خارجی شده که سرمایه‌گذاران به دنبال بازار جدید غیر از آمریکا و چین هستند.

پاکستان یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مجله اقتصادی «بلومبرگ» در گزارشی اعلام کرد: بازار بورس پاکستان 15 درصد پیشرفت کرده و روابط پاکستان با بانک جهانی نیز در حال بهتر شدن است. از طرفی اقدامات دولت برای اجرای پروژه‌های مختلف این کشور را تبدیل به یک بازار خوب برای جذب سرمایه خارجی می‌کند.

    به گزارش دیلی اکسپرس، پاکستان در حالی تبدیل به یک کشور مناسب برای جذب سرمایه خارجی شده که سرمایه‌گذاران به دنبال بازار جدید غیر از آمریکا و چین هستند.

    ارائه تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران حتی بر ارزش پول در پاکستان اثر گذاشته است و این کشور به سمت استحکام اقتصادی پیش می‌رود.

    پژوهشکده انگلیسی «بزنس مانیتورینگ اینتر ناسیونال» در گزارش تازه خود بازار پاکستان را جزو 10 بازار بزرگ دنیا عنوان و این کشور را از 10 قدرت اقتصادی نوظهور دانست.

    بر اساس این گزارش پاکستان به زودی به سبب در اختیار داشتن مواد اولیه و نیروی کار به یکی از مراکز تولیدی مهم و بزرگ دنیا تبدیل خواهد شد.

    به گزارش این پژوهشکده انگلیسی صنعت نساجی، تولید گوشی تلفن همراه، تعمیرات و تولید انواع قطعات دستگاه‌های مختلف از مواردی هستند که سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها می‌باشد بنابراین بخش تولیدی پاکستان در آینده توان زیادی برای پیشرفت دارد.

    چندی پیش مجله انگلیسی «اکونومیست» با انتشار گزارشی وضعیت اقتصادی پاکستان را رو به رشد و امیدوار کننده عنوان کرد.

    بر اساس این گزارش، کارشناسان بر این باورند که رشد اقتصادی پاکستان طی یک سال آینده 4.7 درصد افزایش خواهد یافت که در مقایسه با هشت سال گذشته، بالاترین سطح می‌باشد.

    این مجله انگلیسی در ادامه می‌نویسد: حجم بازار بورس پاکستان از سال 2012 بدلیل حضور سرمایه‌گذاران خارجی و نقدینگی ارز این کشور نسبت به دلار با رشد دوبرابری همراه بوده که این عامل نیر در رتبه بندی بانک جهانی به پاکستان در بهبودی وضعیت اقتصادی آن موثر می‌باشد.

    نواز شریف نخست وزیر پاکستان در این زمینه گفت: اسلام‌آباد تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته و سرمایه آنها محفوظ خواهد بود.

    برچسب ها