عصر خودرو

نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه(۵۴)

بورس کالا زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی به ایران را فراهم می کند

عصر بازار- یکی از نیازهای اصلی سرمایه گذاران خارجی برای ورود به ایران، وجود شفافیت در فرآیندها و ساختاری نظامند است که در این زمینه بورس کالای ایران می تواند یکی از بازارهایی باشد که سرمایه گذاران خارجی را به اقتصاد ایران جذب کند.

بورس کالا زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی به ایران را فراهم می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، مدیرعامل بورس مونیخ در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، گفت: بورس کالای ایران به دلیل شفافیت بالای معاملات کالاها و دارا بودن ابزارهای مالی می تواند به سرمایه گذاران خارجی اطمینان خاطر دهد.

    «جوچن سیل» افزود: در آلمان حدود 4 میلیون مسلمان زندگی می کنند که می توانند از ابزارهای مالی اسلامی بازار سرمایه ایران استفاده کنند و این موضوع می تواند آغازی برای ارتباط بورسی ایران و آلمان باشد.

    مدیرعامل بورس مونیخ اظهار داشت: در حال حاضر ایران تمام بدهی های خود در خصوص بخش بیمه را به آلمان پرداخت کرده است که این امر اطمینان سرمایه گذاران آلمانی را برای حضور در بازار سرمایه ایران بیشتر کرده است.

    وی در پایان به جایگاه مناسب بورس های کالایی در دنیا اشاره کرد و گفت: در ایران نیز یکی از ارکان بازار سرمایه ایران، بورس کالاست که این بازار از فرصت های جذب سرمایه گذاران آلمانی و سایر سرمایه گذاران دنیا به شمار می رود چراکه این بورس علاوه بر شفافیت مطلوب، از ابزارهای جذب نقدینگی نیز برخوردار است.

    برچسب ها