عصر خودرو

از حراج سکه استقبال نشد;

طلا از جاذبه سرمایه‌گذاری خارج شد

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه از حراج سکه استقبال نشد، گفت: به دلیل زیان‌های هنگفت غیرحرفه‌ای‌ها و عدم ریسک پذیری شان، سکه و طلا از جاذبه سرمایه‌گذاری خارج شد.

طلا از جاذبه سرمایه‌گذاری خارج شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمد کشتی آرای  درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار سکه و طلا گفت: طی دو هفته اخیر قیمت طلا تحت تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار داشت و هر روز قیمت طلا در بازارهای جهانی چند دلار افزایش می یافت اما در چند روز اخیر با تثبیت موقیعت و شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قیمت طا رو به کاهش گذاشته است. بر این اساس قیمت طلا و سکه در بازار داخلی هم کاهش داشته است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه حراج سکه در بانک کارگشایی تاثیری از نظر قیمت و غیره در بازار سکه نداشته است، افزود: استقبالی از حراج سکه نشد و به همین دلیل هم حراج سکه نتوانست تاثیری بازار سکه بگذارد. نوسانات فعلی قیمت طلا  و سکه در بازار داخلی هم متاثر از قیمت های جهانی است نه حراج سکه در بانک کارگشایی. 

    وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ کمبود سکه ای در بازار وجود ندارد و نیازی به عرضه بیشتر سکه به بازار نیست، تصریح کرد: وضعیت قیمت‌ها و داد و ستد در بازار متعادل است و پس از پایان ماه مبارک رمضان وضعیت خرید و فروش در بازار عادی است. اتفاق خاصی در بازار رخ نداده و تقاضا افزایش نیافته است. سطح داد و ستد و خرید و فروش معمولی است. انتظار می رفت که پس از ماه رمضان با افزایش تقاضا مواجه شویم اما اینطور نشد.

    کشتی آرای در پاسخ به این مطلب که اقدام بانک کارگشایی برای حراج سکه ها به دستور بانک مرکزی نبوده و برای فروش اموال مازاد است، عنوان کرد: بانک کارگشایی در این اقدام عامل بانک مرکزی نبوده است و به همین دلیل حراج سکه ها تاثیری در بازار سکه نداشت.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: براساس قانون فروش اموال مازاد دولتی از طریق حراج صورت می گیرد و حراج سکه ها هم شامل سکه هایی همچون یادبود، 5 بهار و غیره بود و به همین دلیل تاثیرگذاری نداشت.

    وی بیان کرد: روز گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی بیش از 1347 دلار بود که امروز به کمتر از 1337 دلار کاهش یافته یعنی 11 دلار تقلیل قیمت داشته، همچنین آخرین نرخ سکه یک میلیون و 106 هزار تومان است که نسبت به اولین روز هفته جاری 12 هزار تومان کاهش یافته است.

    کشتی آرای درباره پیش بینی وضعیت بازار سکه و طلا در روزهای آتی عنوان کرد: در یک ماه اخیر قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافته به طوریکه با افزایش 11.5 درصدی مواجه شده است و نرخ های داخلی هم از این وضعیت تبعیت کرده است.

    وی در پاسخ به این سئوال که آیا کاهش نرخ سود بانکی تاثیری در وضعیت بازار سکه و طلا داشته است؟ مطرح کرد: طلا از جاذبه ای که در گذشته برای مردم به جهت سرمایه گذاری داشت، خارج شده است، چون در چند سال اخیر افرادی غیرحرفه ای با سرمایه گذاری بر روی سکه و طلا دچار زیان های هنگفتی شدند و دیگر ریسک نمی پذیرند و بر این اساس طلا و سکه از جاذبه سرمایه گذاری خارج شده است.

    برچسب ها