عصر خودرو

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر:

بازار عراق را از دست نداده‌ایم

عصر بازار- مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر در خصوص صادرات سیمان به بازار عراق گفت: ما هنوز بر این عقیده هستیم که این بازار را از دست نداده‌ایم و فقط صادرات سیمان تبدیل به صادرات کلینیکر شده است.

بازار عراق را از دست نداده‌ایم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، علی‌محمد بُد ادامه داد: صادرات کلینیکر ما در سه ماهه اول سال 3 میلیون تن افزایش پیدا کرد و در مقابل صادرات سیمان 6 میلیون کاهش داشته است که مهم‌ترین علت آن نصب آسیاب در عراق است.

    وی ادامه داد: اگر درگیری‌های عراق کاهش پیدا کند و جنگ تمام شود ظرفیت مصرف سیمان این کشور افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که ما توانسته‌ایم نزدیک به 2 میلیون تن سیمان به افغانستان، روسیه و قزاقستان نیز صادر کنیم.

    مدیر گروه هلدینگ شرکت‌های سیمانی گروه الغدیر در خصوص دستور معاون اول رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تحریک تقاضا گفت: قرار است ظرف ماه‌های آینده وزارت راه برای مصرف 5 میلیون تن سیمان، ظرفیت ایجاد کند از جمله این که به سمت احداث جاده‌های بتنی برود و دیگر از آسفالت استفاده نکند. این جایگزینی باعث رشد مصرف سیمان می شود. از سوی دیگر باعث می‌شود دیگر جاده‌ها بر اثر گرما و سرما تغییر شکل ندهد. همچنین می‌تواند درآمد ارزی جدیدی برای کشور از طریق صادرات قیر ایجاد کند.

    بُد در خصوص وضعیت سیمان کشور در حال حاضر گفت: برنامه‌ریزی وزارت صنایع برای تولید 120 میلیون تن سیمان بلندپروازانه است این در حالی است که نیاز کشور در بهترین حالت 65 تا 70 میلیون تن است.

    وی ادامه داد: سال گذشته میزان مصرف سیمان در کشور 48 میلیون تن بوده و 15 میلیون تن نیز به کشورهای مختلف صادر شده است این در حالی است که در 3 سال گذشته مصرف سیمان ما 20 درصد کاهش داشته است.

    مدیر گروه‌ سیمان هلدینگ غدیر افزود: در حالی که کشور ما در یک منطقه زلزله خیر قرار دارد متاسفانه بیشتر ساختمان‌ها بر مبنای اسکلت فلزی ساخته می‌شود این در حالی است که اسکلت‌های بتنی و سیمانی از استحکام بیشتری برخوردار هستند و ما امیدواریم وزارت راه و شهرسازی ساخت و سازها را به سمت مصرف بیشتر سیمان و استفاده از سازه‌های بتنی پیش ببرد.

    برچسب ها