عصر خودرو

اوپک باید تولید خود را افزایش دهد؟

بیشترین میزان تولید نفت در عربستان

عصر بازار-عربستان سعودی در ژوئن ۱۰.۶ میلیون بشکه در روز تولید کرده است. جهان به تولیدات بیشتر اوپک برای تامین تقاضا در ۲۰۱۷ نیاز دارد.

بیشترین میزان تولید نفت در عربستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، اوپک پیش بینی می کند که با کاهش مازاد نفت در جهان، سال آینده تقاضا برای نفت افزایش پیدا می کند. این در حالی است که عربستان سعودی برای مشتریان خود در تابستان تولیدات خود را به بیشترین حد رسانده است.

    بر اساس این گزارش، 14 عضو اوپک مشمول عضو جدید این سازمان، گابن نیاز دارند که تا سال آینده 33 میلیون بشکه در روز تولید کنند. به عبارتی 142 هزار بشکه بیشتر از تولیدات ژوئن این سازمان. این گروه گفته که این اولین برآورد و تخمین برای سال آینده است. در حال حاضر تقاضای جهانی با روند 2016 رو به افزایش است و تولیدات اوپک رو به کاهش.

    پیش بینی می شود که تولید کشورهای غیر اوپکی نیز افزایش پیدا کند ولی با روندی آرام تر از امسال. قیمت نفت توانسته بیش از 70 درصد از کمترین قیمت خود در 12 سال اخیر را جبران کند و برنامه اوپک با فشار آوردن از طریق کاهش قیمت نفت برای از بین بردن مازاد ها در جهان اثر داشته است.

    تولید نفت آمریکا به کمترین میزان در دوسال اخیر رسیده است، ولی عربستان به اوپک اعلام کرده که ماه گذشته بالاترین تولید خود را داشته است. تولید عربستان با افزایش 280 هزار بشکه در روز به 10.55 میلیون بشکه رسیده است.این  رقم نزدیک به رکورد سال گذشته که 10.564 میلیون بشکه بوده است. تولید این کشور به دلیل استفاده زیاد انرژی در تابستان همیشه به بیشترین حد خود می رسد.

    تقاضای نفت جهانی تا سال آینده 1.2 میلیون بشکه در روز افزایش داشته و میانگین به 95.3 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

    برچسب ها