عصر خودرو

سی ان بی سی گزارش داد:

پیش‌بینی افزایش تقاضای نفت خام در آخرین گزارش اوپک

عصر بازار- آخرین گزارش ماهانه اوپک پیش بینی کرده است که افزایش تقاضا در بازار نفت در سال آینده میلادی به کاهش مازاد نفت خام موجود در بازار منجر خواهد شد.

پیش‌بینی افزایش تقاضای نفت خام در آخرین گزارش اوپک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، آخرین گزارش ماهانه اوپک پیش بینی کرده است که افزایش تقاضا در بازار نفت در سال آینده میلادی به کاهش مازاد نفت خام موجود در بازار منجر خواهد شد.

    14 کشور عضو اوپک در گزارش ماه جولای خود پیش بینی کرده اند که متوسط رشد تقاضای سال 2017 میلادی 1.2 میلیون بشکه در روز خواهد بود که 0.3 بالاتر از متوسط رشد تقاضای ده سال گذشته است.

    بر اساس پیش بینی های این گزارش، افزایش تقاضا در سال آینده میلادی با ادامه روند کاهش عرضه کشورهای غیرعضو اوپک همراه خواهد بود که این کاهش عرضه افزایش تولید کشورهای عضو را جبران خواهد کرد. از دیگر سو میزان تقاضای 14 عضو اوپک نیز با افزایش 1.1 به مرز 33 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که کمتر از پیش بینی افزایش 1.9 قبلی است.

    با جمع بندی این برآوردها نویسندگان گزارش پیش بینی کرده اند که در سال آینده میلادی شاهد کاهش ذخیره مازاد نفت خام در بازار خواهیم بود.

    همچنین پیش بینی ادامه کاهش تولید کشورهای غیر عضو به میزان 0.11 میلیون بشکه در روز نشان می دهد استراتژی اوپک برای حفظ میزان تولید و سهم بازار خود با وجود کاهش قیمت ها موثر واقع شده و کشورهای غیر عضو را که نفت خام گران تری تولید می کنند تحت فشار قرار داده است.

    برچسب ها