عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران:

حجم گاز صادراتی به ارمنستان ٣ برابر می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از انجام مذاکره با ارمنستان خبر داد و پیش بینی کرد که بتوان حجم صادرات گاز به این کشور را تا دو سال آینده تا سه برابر افزایش داد.

حجم گاز صادراتی به ارمنستان ٣ برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت ملی نفت ایران، علیرضا کاملی با اشاره به صادرات روزانه حدود یک میلیون متر مکعب گاز به ارمنستان، گفت: طرف ارمنی با توجه به برنامه ایجاد تاسیسات جدید در بخش ساخت خط انتقال نیروگاه و همچنین احداث نیروگاه جدید، تقاضای افزایش حجم قراردادی را کرده است.

    وی افزود: هم اکنون به منظور انجام مذاکره، ایران از ارمنستان برای حضور در تهران دعوت کرده است که در مورد افزایش صادرات گاز به این کشور نیز تصمیم گیر یهای لازم انجام می شود.

    مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز پیش بینی کرد که بتوان ظرف دو سال آینده، حجم صادرات گاز به ارمنستان را تا 3 برابر افزایش داد.

    پروژه تهاتر گاز ایران با برق ارمنستان در قالب دو قرارداد تحویل گاز و دریافت برق بین شرکت ملی صادرات گاز ایران به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و نیروگاه برق حرارتی ایروان (Yerevan TPP) به نمایندگی از وزارت انرژی ارمنستان برای یک دوره بیست ساله در سال 2004 به امضا رسید.

    بر اساس قراردادهای امضا شده بین طرفین زمان شروع صدور گاز، ژانویه سال 2007 در نظر گرفته شده بود، که به‌ دلیل عدم تکمیل خط لوله گاز در ارمنستان این قرارداد با 28 ماه تاخیر و در تاریخ 23 اردیبهشت سال 1388 (13 می سال 2009) به ‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.  برای انتقال گاز ایران به ارمنستان خط انتقالی به قطر 30 اینچ و به طول 113 کیلومتر (حد فاصل تبریز تا مرز ارمنستان) احداث شده است.

    برچسب ها