عصر خودرو

۴۰ درصد شکر عرضه شده بی‌خریدار ماند

تداوم توزیع شکر در بورس

عصر بازار- معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ازعرضه روزانه و فراوان شکر در بازار توسط این شرکت خبرداد و گفت: در حال حاضر بازار شکر اشباع شده و بخشی از محصول عرضه شده مشتری ندارد.

تداوم توزیع شکر در بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حسن عباسی معروفان ازعرضه روزانه و فراوان شکر در بازار توسط این شرکت خبرداد و اظهارداشت: در حال حاضر بازار شکر اشباع شده و بخشی از محصول عرضه شده مشتری ندارد.

    وی با تاکید بر توزیع شکر و برنج جهت تنظیم بازار در طول سال توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، اضافه کرد: پس از عرضه شکر در ماه مبارک رمضان در قالب  "طرح ضیافت رمضان"؛ بلافاصله عرضه این محصول در بورس کالا توسط شرکت بازرگانی  و شرکت‌های زیر مجموعه نیشکر جنوب ایران شدت گرفت و در حال حاضرهیچ مشکلی در بازار این کالا وجودندارد.

    عباسی معروفان افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران در ماه مبارک رمضان مقدار 31 هزار تن شکر را در 31 استان کشور تحت عنوان طرح "ضیافت رمضان"، توسط فروشگاههای تعاونی و زنجیره‌ای برای تامین نیاز مردم توزیع کرده است.

    معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به افزایش مصرف شکر در ماه‌های گرم سال، ادامه داد: همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن فصل تابستان، توزیع شکر ازسوی  این شرکت به منظور تنظیم بازار با قوت ودر بیشترین مقدار در بورس کالا انجام گرفته و جوابگوی تمامی نیازهای مصرفی مردم، صنف و صنعت است.

    وی اظهارداشت: طی 10 روز گذشته نیز حدود 65 هزارتن شکر در بورس کالا برای استفاده عموم متقاضیان بخصوص بخش صنف و صنعت عرضه شده است، که فقط 60 درصد آن فروش رفته و برای 40 درصد آن متقاضی و خریدار وجود نداشته است.

    عباسی معروفان با اشاره به نبود خریدار برای شکرهای عرضه شده، شایعات مربوط به کمبودو گرانی شکر در بازار را کذب محض خواند و تصریح کرد: عده‌ای سودجو و دلال با طرح اینگونه شایعات دروغین درصد القای کمبود این کالا در جامعه هستند، تا از این طریق هم مجوز واردات شکر دریافت کنند و هم با بالابردن قیمت در بازار، سودهای کلان به جیب بزنند.

    معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به ذخایر و موجودی کالاهای اساسی کشور به ویژه شکر، که در بیشترین مقدار در انبارهای این شرکت ذخیره سازی شده و به وفور توزیع می‌شود، تاکید کرد: علاوه بر توزیع شکر در بورس، این شرکت برای مصارف کارخانجات بزرگ صنعتی کشور نیز عرضه شکر خارج از بورس را نیز در دستور کار دارد و پاسخگوی تمام نیازهای صنف و صنعت است.

    عباسی معروفان با نکوهش اقدام سودجویان برای بی‌ثبات جلوه دادن بازار کالاهای اساسی و پرمصرف کشور، تصریح کرد: متاسفانه سودجویان و دلالان به دنبال آشفته کردن بازار شکر کشور هستند و از این طریق افزایش تصنعی قیمت بازار را دامن می‌زنند.

    وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر مقدار 120 هزار تن شکر توسط این شرکت عرضه و توزیع شده است، ضمن اینکه موجودی انبارهای شکر کشور به لحاظ ذخایر استراتژیک درشرایط بسیارمطلوب قرار دارد.

    معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان تاکید کرد: مردم و اصناف مطمئن باشند که  شرکت بازرگانی دولتی ایران با رصد بازار؛  وظیفه و ماموریت تنظیم بازار کالاهای اساسی و بخصوص شکر را به نحو مطلوب انجام می‌دهد و دولت هیچگونه مشکل و کمبودی در زمینه تأمین و عرضه شکرمورد نیاز کشور ندارد.

    برچسب ها