عصر خودرو

وزیر نفت عربستان:

بازار نفت برای سرمایه‌گذاری به قیمت بالای ۵۰ دلار نیاز دارد

عصر بازار- وزیر نفت عربستان گفت: صنعت نفت جهان برای تداوم سرمایه گذاری به قیمت بالای ۵۰ دلار نیاز دارد و قیمت ۵۰ دلار برای تداوم سرمایه گذاری بسیار پایین است و قیمت های بالای ۱۰۰ دلار هم بسیار بالا است.

بازار نفت برای سرمایه‌گذاری به قیمت بالای ۵۰ دلار نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، خالد الفالح، وزیر نفت عربستان در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت، صنعت نفت برای تداوم سرمایه گذاری ها به قیمت بالای 50 دلار در بشکه نیاز دارد.

    وی افزود، به دلیل حجم عظیم ذخایر نفتی، فشار کاهشی بر قیمت ها تداوم خواهد داشت.

    الفالح که اوایل امسال جایگزین علی النعیمی، وزیر نفت کهنه کار عربستان شد، به روزنامه هاندلز بلات آلمان گفت: «برای دستیابی به توازن در بازارهای نفت در بلند مدت، ما به قیمت بالای 50 دلار نیاز داریم... و دقیقا همانطور که قیمت 50 دلار برای تداوم سرمایه گذاری بسیار پایین است، قیمت های بالای 100 دلار هم بسیار بالا است. رقم مطلوب، جایی بین این دو رقم است.»

    فالح گفت، بازارهای نفت به لطف کاهش تولید در کشورهایی نظیر آمریکا در حال رسیدن به توازن مجدد است، اما دستیابی به توازن مدت زیادی زمان خواهد برد.

    وی با اشاره به تولید نفت در آمریکا و کانادا گفت: «ماشاهد کاهش تقریبا یک میلیون بشکه عرضه روزانه نفت بوده ایم.»

    «در عین حال، تقاضا ترمیم شده و این بدان معناست که عرضه و تقاضا اکنون مجددا متوازن تر شده است. اما هنوز مازاد ذخیره نفت به میزان صدها هزار بشکه در بازار وجود دارد. کاهش این میزان ذخایر مدتی طولانی زمان خواهد برد.»

    الفالح گفت: «این بدان معناست که بادهای مخالفی در برخی بازارهای مهم وجود دارند و ما امیدواریم این موجب کاهش تقاضای جهانی برای نفت نشود.»

    برچسب ها