عصر خودرو

رشد قیمت پوند در پی روی کار آمدن نخست وزیر جدید

عصر بازار- بازارهای جهانی برای چهارمین روز متوالی روند افزایشی را به ثبت رساندند در حالی که قیمت کالاهای اساسی روند صعودی را در پیش گرفت.

رشد قیمت پوند در پی روی کار آمدن نخست وزیر جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، با قوت گرفتن برنامه محرک های مالی توسط قدرت های اقتصادی بزرگ دنیا و همچنین تقویت قیمت پوند در پی به قدرت رسیدن یک رهبر جدید در این کشور، بازارهای جهانی در چهارمین روز افزایشی به سر بردند.

    بر اساس این گزارش، در بازارهای آسیایی، شاخص تاپیکس ژاپن رشد متوالی دو روزه را به ثبت رساند در حالی که در آمریکا، شاخص آتی اس اند پی روند افزایشی را از سر گرفت.

    در این بین، قیمت پوند انگلستان با سومین روز افزایش همراه شد در حالی که "ترسا می" برای نخست وزیری این کشور آماده می شود .

    در بازارهای کالایی، قیمت نفت خام آمریکا پس از دو ماه روند کاهشی، با افزایش قیمت همراه شد و قیمت نیکل و سنگ آهن نیز با رشد قیمت آخرین ساعات معاملاتی را سپری کردند.

    در دیگر بازارهای جهانی، شاخص استاکس در بازارهای اروپایی با رشد 0.5 درصدی همراه شد در حالی که شاخص آسیا پاسفیک در بازار آسیا توانست با رشد 0.9 درصدی معاملات را خاتمه دهد.

    شاخص تاپیکس در ژاپن افزایش 2.4 درصدی را از آن خود کرد . شرکت تویوتا موتور با رشد 2.7 درصدی قیمت سهام خود رو به رو شد در حالی که قیمت سهام شرکت مزداموتور رشد 6.5 درصدی را به ثبت رساند.

    در ادامه، شرکت سرگرمی های نینتندو برای چهارمین روز متوالی با رشد قیمت سهام همراه شد در حالی که قیمت این سهم از تاریخ 6 جولای(16 تیر ماه) تا به حال رشد 50 درصدی داشته است.

    اما در بازارهای کالایی، قیمت نفت خام با رشد 0.9 درصدی به هر بشکه 45 دلار و 14 سنت رسید در حالی که قیمت نیکل با افزایش 2.4 درصدی معامله شد.

    برچسب ها