عصر خودرو

نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۴۷)

کارگاه آموزشی صندوق‎های جسورانه در غرفه فرابورس برگزار شد

عصر بازار- کارگاه آموزشی آشنایی با صندوق‌های جسورانه توسط فرابورس در نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه برگزار شد.

کارگاه آموزشی صندوق‎های جسورانه در غرفه فرابورس برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در این کارگاه آموزشی، به مراحل رشد بنگاه‌های دانش بنیان از ایده تا عرضه عمومی و شکل‌گیری و گسترش صندوق‌های جسورانه پرداخته شد.

    در این کارگاه آموزشی بر سه رکن اصلی صندوق‌های جسورانه (مالکیت بر منابع مالی، حضور مدیر آگاه و موقعیت‌های سرمایه گذاری) و قرارداد میان مالکیت و مدیر به عنوان ریشه‌های اولیه شکل گیری در صندوق‌های جسورانه تاکید شد.

    حسین نظام‌دوست، مدرس این کارگاه آموزشی، صندوق‌های جسورانه را یک شخصیت حقوقی از نوع نهاد مالی برشمرد که در مرجع ثبت شرکت‎ها به ثبت رسیده است و دارای عمر مشخص و محدودی است.

    براین اساس، صندوق‌های جسورانه نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که عرضه عمومی ندارند و به سبب ماهیت ریسک‌پذیری بالایی که دارند، سرمایه‌گذاران با روحیه ریسک‌پذیری را جذب خود می‌کنند.

    در انتهای این کارگاه آموزشی به ارکان صندوق های جسورانه و موضوعاتی همچون مجمع و هیأت مدیره، موارد امکان تغییر مدیر، کمیته سرمایه گذاری و نقل و انتقال واحدها در صندوق های جسورانه پرداخته شد.

    برچسب ها