عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران اعلام کرد:

آغاز معاملات برخط گواهی سکه طلا در بورس کالای ایران

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالای ایران در حاشیه نمایشگاه بین المللی بورس، بانک وبیمه در گفتگو با خبرنگاران از آغاز معاملات برخط گواهی سکه طلا در بورس کالای ایران خبر داد.

آغاز معاملات برخط گواهی سکه طلا در بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران ، روز سه شنبه 22 تیر ماه برای بازار سرمایه کشور و فعالان بازار طلا، روی تاریخی خواهد بود چرا که از این روز به بعد معامله گران آنلاین سهام می توانند، نسبت به معاملات نقدی سکه بهارآزادی در بورس کالا اقدام کنند. بورس کالای ایران پس از راه اندازی معاملات گواهی سپرده سکه طلا در اسفند ماه سال گذشته با همکاری شرکت خدمات فن آوری بورس و شرکت های نرم افزاری توانست در سریعترین زمان ممکن، امکان معاملات برخط این کالا را همانند یک سهم برای فعالان بازار و معامله گران فراهم کند. لازم به ذکر است جهت آشنایی هرچه بیشتر علاقمندان با نحوه معاملات ، امروز سه شنبه 22 تیر همزمان با آغاز معاملات برخط سکه طلا در سامانه معاملات برخط سهام، کارگاه آموزشی معاملات آنلاین نقدی سکه در بورس کالا نیز راس ساعت ١٥ در سالن ٣٥ در محل غرفه بورس کالا در نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه برگزار می گردد.

    بر اساس این گزارش ، معامله گران آنلاین سهام کارگزاریهای آتی ساز بازار، امین آوید، بانک رفاه، بانک سپه، بانک کشاورزی، بانک ملت، بهمن، بانک انصار، پیشگامان بهپرور، ستاره جنوب، سهم آشنا، سی ولکس کالا، کالاسپهر، کالای خاورمیانه، مفید و نماد شاهدان از امروز می توانند با انتخاب نماد سکه از نمادهای قابل معامله در سامانه معاملات برخط سهام، نسبت به خرید و فروش نقدی سکه ( گواهی سپرده کالایی سکه) اقدام کنند. گفتنی است تا کنون شرکت های کارگزاری مذکور دسترسی به معاملات برخط گواهی سپرده کالایی فلزی را برای مشتریان خود فراهم کرده اند و بزودی دیگر شرکت های کارگزاری همکار سایر شرکت های نرم افزاری نیز این دسترسی را برای مشتریان خود فراهم خواهند کرد.

    بر اساس این گزارش، بستر معاملات آنلاین گواهی سپرده کالایی سکه طلا که همان حکم معاملات نقدی سکه را دارد، بر روی بستر معاملات آنلاین سهام فراهم شده است و معامله نقدی سکه در این سامانه همانند معامله یک سهم می باشد و از روز سه شنبه 21 تیرماه، معامله گران بازار سهام که معاملات خود را بصورت برخط انجام می دهند، در صورتی که کارگزاری آنها دارای مجوز معاملات گواهی سپرده کالایی فلزی در بورس کالا نیز باشد، می توانند همانند سهام نسبت به ثبت سفارش معاملات نقدی سکه در سامانه معاملات برخط سهام از ساعت 8.30 صبح اقدام کنند.

    معاملات نقدی سکه در این سامانه نیز همانند سهام همه روز از ساعت 9 صبح تا ساعت 12.30 برای مشتریان امکانپذیر خواهد بود. هم اکنون نماد سکه در سامانه معاملات برخط سهام باز شده است و معامله گران می توانند همه روزه نسبت به خرید و فروش نقدی سکه ( گواهی سپرده کالایی سکه) اقدام نموده و در صورت تمایل به تحویل، سکه خود را از پردیس خزانه بانک رفاه دریافت کنند.

    یکی از کارکردهای اصلی این ابزار مالی فراهم کردن امنیت در معاملات و نگهداری سکه طلا است به‌طوری‌که هر فردی که در منزل خود سکه دارد یا صرافان و معامله‌گرانی که هر روز سکه معامله می‌کنند، می‌توانند با تبدیل کردن دارایی خود به اوراق گواهی، بدون هیچ دغدغه به معامله یا نگهداری سکه بپردازند؛ چراکه گواهی سپرده طلا با نام است و حتی در صورت سرقت این گواهی، امکان دریافت سکه‌ها با مدارک شناسایی افراد نیز وجود دارد و به این ترتیب دغدغه‌ای برای امنیت سکه وجود نخواهد داشت.

    برچسب ها