عصر خودرو

همکاری ایران با استرالیا در معادن

عصر بازار: مسوول روابط اقتصادی خاورمیانه و شمال افریقا استرالیا خواهان از سرگیری همکاری با بخش معدن و صنایع معدنی ایران شد.

همکاری ایران با استرالیا در معادن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، جرارد سیبر(Gerard Seeber) مسوول روابط اقتصادی خاورمیانه و شمال افریقا(منا) استرالیا در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر مطلب فوق تصریح کرد: با توجه به توانمندی ایران و فرصت های توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، خواهان ازسرگیری و تقویت روابط دو طرف در این حوزه هستیم.

    او که همراه پاول فولی (Paul Foley)سفیر استرالیا و تیم پیترسون معاون سفیر در این نشست حضور یافته بود خاطر نشان کرد که استرالیا به ظرفیت ها و مزیت های بخش معدن ایران در حوزه های مختلف اشراف دارد از این رو توسعه و تعمیق همکاری های دو جانبه در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران را به نفع دو طرف می داند.

    جرارد سیبر ادامه داد: این بخش از اقتصاد ایران نسبت به سال های گذشته پیشرفت مناسبی داشته و در حال حاضر فرصت مساعدی برای همکاری ها ایجاد شده است.

    او همچنین نسبت به ازسرگیری همکاری با شرکت های ایرانی ابراز خرسندی کرد و گفت: شرکت های استرالیایی تمایل به برگشت به ایران دارند و علاقمندند در طرح های این حوزه سرمایه گذاری کنند.

    رییس هیات عامل ایمیدرو نیز به سیاست های دولت یازدهم در توسعه روابط با کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: بخش های معدن و صنایع معدنی از جمله سنگ آهن،‌ مس، ‌بوکسیت، ‌پتاس،‌ تیتانیوم و طلا و همچنین اکتشاف معادن در ایران، شروع مناسبی برای همکاری مجدد با طرف خارجی خواهد شد.

    او همچنین درباره برنامه اکتشافی جدید اظهار داشت: برنامه اکتشاف 200هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور یکسال و نیم پیش آغاز شده و با توجه به تجارب و دانش فنی شرکت های استرالیایی خواهان همکاری استرالیا در بخش اکتشاف هستیم.

    مهدی کرباسیان گفت: کشورهای دیگر نیز خواهان مشارکت در طرح های این بخش هستند بنابراین باید از فرصت پیش رو استفاده کرد.

    او به مزیت های مناطق ویژه صنایع انرژی بر ایران در سواحل جنوبی اشاره و تاکید کرد: آماده پذیرش سرمایه طرف های خارجی هستیم و نوع مشارکت بستگی به توافق دو طرف دارد و شرکت های خارجی می توانند در هر یک از پروژه های این حوزه حضور یابند.

    در پایان این نشست سفیر استرالیا دعوتنامه رسمی وزیر صنعت و معدن ایالت ویکتوریا استرالیا را برای دیدار از آن کشور و برگزاری نشست مشترک با شرکت های استرالیایی تقدیم رییس هیات عامل ایمیدرو کرد.

    برچسب ها